W biurowcu Skanska Property Poland zainicjowano rozwiązania mające na celu zrównoważony rozwój. Skanska nawiązała współpracę ze skandynawską firmą STENA, której program zapewnia kompleksowe rozwiązania w zakresie zarządzania surowcami wtórnymi. System ten oparty jest na trzech filarach: dostarczeniu pojemników służących do segregacji odpadów, zapewnieniu odpowiedniej logistyki oraz edukacji ekologicznej wśród pracowników biura.
Akcja na obecną chwilę skupia się na 10 rodzajach odpadów, jak np.: papier, aluminium, nakrętki, baterie czy też odpady niebezpieczne (jak np. płyty CD czy farby). Przewiduje się rozszerzenie katalogu odpadów odbieranych przez STENA. Efekty inicjatywy są zadowalające - w ciągu 4 tygodni 50 pracowników biura zebrało: 26 kg gazet, 1 kg papieru biurowego, 13 kg szkła, 4 kg folii oraz 20 kg zużytego sprzętu elektronicznego i elektrycznego.
Jak mówi Katarzyna Unold, menadżer ds. zrównoważonego rozwoju w Skanska Property Poland: Aby uzyskać optymalne rezultaty, niezmiernie ważna jest świadomość firm, które wynajmują certyfikowaną powierzchnię biurową. Stąd nasze hasło „Zmieniając drobne nawyki, wpływaj na wielkie sprawy".
Rozwiązanie, które funkcjonuje w warszawskim biurze Skanska Property Poland, deweloper zamierza udostępnić również innym najemcom w realizowanych inwestycjach biurowych.