Zadomowione w firmach narzędzia technologiczne, takie jak poczta elektroniczna, narzędzia Google czy pakiet Microsoft Office wzbogacają się o coraz nowe usługi, z założenia ułatwiające pracę. W biurach pojawiają się narzędzia do prowadzenia czatów, programy umożliwiające wspólną edycję dokumentów czy wewnętrzne sieci społecznościowe. Do gry o biznesowego klienta wchodzi Facebook, który zapowiedział wprowadzenie nowej platformy Facebook at work – specjalnej wersji popularnej sieci społecznościowej, przeznaczonej do biur.
Nowa strona internetowa umożliwi pracownikom prowadzenie rozmów i wspólną edycję dokumentów w czasie rzeczywistym i współdzielenie się nimi. Wizualnie i funkcjonalnie serwis będzie przypominał oryginalną wersję – będzie składał się z kanału przekazującego informacje od innych użytkowników, umożliwi tworzenie grup społecznościowych, a także prowadzenie profilu osobistego, uwzględniającego jednak wyłącznie kwestie zawodowe – internauci nie będą mogli np. dodawać osobistych zdjęć czy zabawnych filmików. Na portalu nie będzie też żadnych reklam! Obowiązujące w serwisie surowe zasady z założenia mają pomóc użytkownikom w oddzieleniu osobistych spraw i poglądów od kwestii zawodowych, tak by korzystając z serwisu, skupiali się wyłącznie na pracy.
Facebook at work jest już wykorzystywany wewnątrz koncernu, a wkrótce jego testy rozpoczną się w zewnętrznych firmach. Początkowo usługa ma być bezpłatna, co niewątpliwie wiąże się z ogromną konkurencją na rynku – wśród sprawdzonych przez przedsiębiorców produktów znajdują się już takie platformy, jak LinkedIn, Google Drive, Microsoft Outlook czy Yammer, wykorzystywane do wewnętrznej komunikacji w firmach i organizacjach.
Ponadto, aby Facebook at work stał się integralną częścią życia biurowego, jego twórcy będą musieli zdobyć zaufanie przedsiębiorców, oczekujących gwarancji bezpieczeństwa i... produktywności pracowników.