Tematami podejmowanymi podczas Kongresu były między innymi strategie cenowe, szanse i zagrożenia wynikające z postępującej cyfryzacji oraz wyzwania inwestycyjne przedsiębiorców w branży retail.
Bardzo się cieszymy, że spotykamy się w tak licznym i znakomitym gronie Prelegentów, przedstawicieli najważniejszych przedsiębiorstw oraz liderów branży. Podczas dzisiejszej konferencji, wspólnie poszukamy odpowiedzi na pytanie, w którą stronę rozwinie się branża retail w ciągu najbliższej dekady – mówiła Beata Radomska, Prezes Executive Club wraz z Prof. Michałem Kleiberem, Przewodniczącym Rady Klubu, podczas przywitania uczestników wydarzenia.
Czy digitalizacja rewolucjonizuje handel?
Wstęp do pierwszego panelu stanowiła prezentacja „Pricing w podejściu behawioralnym i numerycznym”, w której Grzegorz Furtak oraz Piotr Jastrzębski z PricingLAB, odnieśli się do ekonomii behawioralnej i decyzji zakupowych podejmowanych przez konsumentów. Podczas tego wystąpienia przytoczone zostały konkretne taktyki związane z wykorzystywaniem pricingu do modulowania wyborów klientów, takie jak odpowiednia prezentacja cen oraz haseł stosowanych przy promocjach.
Dyskusja w panelu plenarnym stanowiła kontynuację wystąpienia i dotyczyła między innymi nowych możliwości pricinu, w kontekście wyzwań i trendów związanych z rewolucją cyfrową. Moderatorem debaty był Agaton Koziński - dziennikarz, publicysta dziennika „Polska The Times”. Kierownik katedry marketingu na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego Grzegorz Karasiewicz na pytanie moderatora o to, w jaki sposób stworzyć innowacyjną ofertę i jak formułować cenę nowego produktu, odpowiedział że cena stanowi duże wyzwanie, ponieważ mając innowacyjny produkt nie ma żadnego odniesienia, bliższych i dalszych substytutów, do których można się porównywać. Częstym błędem popełnianym przez małe przedsiębiorstwa, które wprowadzają nowy produkt na rynek, jest ustalanie zbyt niskiej ceny, która w zamyśle ma zachęcić nabywców i zapewnić grono stałych klientów – dodał Grzegorz Karasiewicz. Grzegorz Furtak (PricingLAB) zwrócił z kolei uwagę, na to że kupujący konfrontując się z nowym produktem oceniają jego wartość i jakość głównie poprzez cenę, dlatego ustalenie odpowiedniej ceny nowego produktu jest absolutnie kluczowe. Digitalizacja znacząco wpłynęła na transparentność, porównywanie cen, ale również znacząco wzrósł dostęp do informacji o wartości produktu. Pricing to nie są tylko ceny, ale relacja pomiędzy ceną i wartością – przekonywał założyciel PricingLAB.