1. Zadbaj o dobry początek
Praca w piżamie i w miękkich kapciach to kusząca perspektywa, jednak taki domowy dress code nie zawsze się sprawdza. Podejdziesz do wykonywanych zadań z lepszą energią, jeżeli wcześniej ubierzesz się oraz wesprzesz kubkiem kawy i pożywnym posiłkiem.
2. Przygotuj miejsce do pracy
Nieważne, czy masz swój własny gabinet, czy musi wystarczyć ci biurko w sypialni – przygotuj miejsce, w którym spędzisz kilka godzin przed komputerem. Posprzątaj pokój i przewietrz go. Pozbądź się też z pola widzenia niepotrzebnych przedmiotów, które mogą cię rozpraszać.
3. Sprawdź jakość łącza internetowego
Wykonujesz swoje obowiązki zawodowe, pracując w sieci, często wysyłasz duże pliki lub korzystasz z programów online? Jeśli tak, z pewnością będziesz potrzebować szybkiego łącza internetowego. Zbyt słaba jakość połączenia sprawi, że będziesz działał wolniej, a co za tym idzie, mniej wydajnie.
4. Odpowiedni komputer to podstawa
Mimo że biurowa praca zdalna nie wymaga sprzętu o szczególnie wyśrubowanych parametrach, to komputer powinien być optymalnie szybki, a jego użytkowanie musi być wygodne. Elementami, które zapewnią Ci komfort, są duży monitor, właściwa ilość pamięci RAM oraz nowoczesny procesor.
W domowym biurze doskonale sprawdzą się np. komputery dostępne na stronie https://sprzetowo.pl/zostanwdomu - np. Fujitsu LifeBook S935 i5-5200U 8GB 120GB SDD W10 FHD IPS. Aby wybrać sprzęt na miarę własnych potrzeb, możnesz skonsultować się z doradcą telefonicznie, a zamówienia dokonać online. Komputer otrzymasz właściwie od ręki – jest wysłany do klienta kurierem. Zwolennicy stacjonarnego sprzętu mogą wybrać też gotowy zestaw składający się z komputera i monitora lub w pełni sprawne urządzenie poleasingowe. Więcej na https://sprzetowo.pl/komputery-stacjonarne/komputery-poleasingowe
5. Zaplanuj dzień
Chcąc w pełni wykorzystać dzień pracy, rozsądnie go zaplanuj. Korzystaj z terminarzy oraz planerów i zapisuj w nich zadania do realizacji – nie będziesz działać w chaosie, a swoje obowiązki wykonasz zgodnie z harmonogramem.
6. Rób przerwy!
Będziesz pracował efektywnie tylko wtedy, jeśli dasz sobie szansę na regenerację. W tym celu oprócz dwóch większych (np. 20-minutowych) przerw, rób odpoczynek na 3-5 minut co 1,5 godziny. Wykorzystaj ten czas na spacer do kuchni po szklankę wody lub kilka chwil na tarasie.
7. Ustal dni wolne od pracy
Nie możesz pracować bez przerwy siedem dni w tygodniu – ucierpi na tym twoja wydajność. Powinieneś ustalić, w które dni wyłączasz komputer, poświęcasz czas rodzinie i swoim pasjom.
8. Przeanalizuj, kiedy pracuje ci się najlepiej
Niektóre osoby to typowe nocne marki, natomiast inne to ranne ptaszki. Po kilku dniach pracy z domu musisz sam ustalić, czy jesteś bardziej wydajny w ciągu dnia, czy może wieczorem.
9. Powiedz „nie” rozpraszaczom
Podglądanie aplikacji – Facebooka czy Instagrama – kiedy pracujesz to zły nawyk. Zdecydowanie nie pomaga to zachować odpowiedniego poziomu koncentracji.
10. Zatroszcz się o swój komfort
Ból pleców i zbyt małe biurko to prawdziwe utrapienie podczas pracy z domu – musisz zadbać, aby w wygospodarować miejsce na wygodne meble.
W ofercie sklepu WUTEH, na stronie https://wuteh.com.pl/kolekcja/blog-trio/ znajdziesz biurka o różnych wymiarach, które wyróżniają się modnym wykonaniem, są komfortowe, a przede wszystkim można dopasować je do każdego pomieszczenia.
Pomyśl o też dobraniu mebli do przechowywania, takich jak szafki i regały. Z ofertą sklepu możesz zapoznać się lepiej, zaglądając pod adres https://wuteh.com.pl/kolekcja/blog-trio-komody-i-regaly/
Więcej na ten temat w artykule https://wuteh.com.pl/zostan-w-domu-home-office-w-czasie-pandemii-koronawirusa-jak-zorganizowac-domowe-biuro-by-pracowac-efektywnie/
11. Bądź dla siebie wyrozumiały
Korzystaj z tego, że pracujesz zdalnie i sam zarządzasz swoim czasem. Jeżeli masz gorsze samopoczucie, a deadline jest jeszcze daleko, najtrudniejsze zadania przełóż na inny dzień.
12.Skonfiguruj pocztę i komunikatory
Jeśli pracujesz z domu, to nie masz bezpośredniego kontaktu ze swoim przełożonym. Chcąc być dostępnym w godzinach pracy, musisz na bieżąco reagować na otrzymywane telefony i wiadomości. Ustaw pocztę oraz aplikacje tak, aby wysyłały ci powiadomienia, kiedy szef, będzie chciał się z tobą skontaktować.