Giant

Biuro a wizerunek pracodawcy

|
fot. Realizacja biurowa Grupy Nowy Styl
Biuro coraz częściej służy jako narzędzie wykorzystywane do budowania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy. Świetnie sprawdza się ono w roli elementu komunikacji zewnętrznej z potencjalnymi pracownikami.

 

Zatrzymać specjalistów

 

Oprócz pozyskiwania nowych, utalentowanych osób, ważne jest także zatrzymanie w firmie dotychczasowych, wartościowych pracowników. Jest to rola wewnętrznego Employer Brandingu. W tym celu wykorzystywane są różne taktyki. Jedną z nich jest inwestowanie w aranżację biur. Co więcej atrakcyjne miejsce pracy wpływa nie tylko na zatrzymanie w firmie dotychczasowych pracowników, ale również na efektywność ich pracy. Wydatki poniesione na aranżację biura przynoszą korzyści w perspektywie krótko- i długoterminowej. Wygodna i bezpieczna przestrzeń biurowa to mniej problemów zdrowotnych, a tym samym mniej absencji w pracy. Badania wskazują, że odpowiednio zaprojektowane biuro jest źródłem aż 25 proc. satysfakcji zatrudnionych w nim ludzi oraz ma realne przełożenie na wzrost ich wydajności, odpowiednio o 5 proc. dla pojedynczych osób fizycznych oraz 11 proc. dla zespołów2 - tłumaczy Tomasz Pater. Dobrze zaprojektowane biura są jak gdyby informacją, że dana firma inwestuje w swoich pracowników. 

 

Współczesny rynek pracy stawia wymagania względem biur. Stały się one narzędziem Employer Brandingu, a zatem służą do budowania wizerunku danej firmy, wspomagają jej strategię, itd. Powierzchnie biurowe ogrywają ważną rolę w procesie rekrutacyjnym przyciągając najlepszych kandydatów. Biura zaprojektowane w sposób inspirujący i innowacyjny pomagają także w utrzymaniu uzdolnionych pracowników w kadrach firmy i zmniejszeniu rotacji.

 


por. TalentCulture.com. (2014). How To Improve Work Culture (And Avoid Staff Burnouts).

2 por. Statistics found in the “Impact of Office Design on Business Performance” by the British Council for Offices

 

  • 1
  • 2

1.0
Tagi: Nowy Styl
Napisz pierwszy komentarz