Biuro jako narzędzie Employer Brandingu
Znane powiedzenie „jak Cię widzą, tak Cię piszą” dotyczy także miejsc pracy. Biuro dziś stanowi bowiem wizerunkowe narzędzie Employer Brandingu. Jak zauważa Tomasz Pater z Działu Badań i Konsultingu Przestrzeni Pracy w Grupie Nowy Styl: przestrzeń pracy jest odbiciem kultury organizacyjnej firmy. Zaprojektowana w sposób inspirujący i innowacyjny jest nieocenionym narzędziem przyciągającym najlepszych pracowników. Biuro coraz częściej wykorzystywane jest jako element komunikacji zewnętrznej (np. w celach rekrutacyjnych) oraz wewnętrznej (skierowanej do obecnych pracowników). Doskonale sprawdza się więc ono jako narzędzie Employer Brandingu, czyli budowania wizerunku pracodawcy. Proces ten ma na celu promocję danej firmy jako atrakcyjnego pracodawcy, a co za tym idzie pozyskiwanie nowych, utalentowanych pracowników, a także zatrzymanie najlepszych z tych już zatrudnionych i wspieranie przyjaznej atmosfery pracy.
Biuro jest wizytówką firmy, a jego wygląd stanowi komunikat dla otoczenia zewnętrznego. Jak zauważa Tomasz Pater komunikat ten powinien być spójny z charakterem działalności danej firmy, a także z ideami i wartościami, które ona reprezentuje. Jednak, by tak się stało design firmy musi być przemyślany. Niestety wielu przypadkach tak się nie dzieje. Zdaniem aż 68 proc. pracowników ich pracodawcy nie robią jednak wystarczająco dużo, aby stworzyć w biurze kulturę organizacyjną, która będzie wywierała na nich odpowiedni wpływ w tym zakresie1 - mówi Tomasz Pater z Grupy Nowy Styl. Atrakcyjnie biuro nie służy jedynie do tego, by imponować klientom i pracownikom, lecz może ono również udowadniać wiarygodność biznesową danej firmy.
Jak przyciągnąć najlepszych?
Na rynku pracy ciągle umacnia się pozycja kandydatów, a firmy silniej konkurują ze sobą o najlepszych pracowników. Marka danego pracodawcy jest jednym z czynników wpływających na to, czy kandydat odrzuci daną ofertę pracy czy też ją przyjmie. Coraz więcej osób chciałoby przed podpisaniem umowy zobaczyć swoje stanowisko pracy. Rolę biura w procesie rekrutacyjnym potwierdzają projekty badawcze Działu Badań i Konsultingu Przestrzeni Pracy Grupy Nowy Styl. Na pytanie „Czy według Ciebie atrakcyjne biuro jest czynnikiem branym pod uwagę przy wyborze nowego pracodawcy?” w firmie z sektora bankowego 240 z 324 osób (czyli 74,3 proc.) odpowiedziało tak, podobny udział procentowy występuje w grupach badawczych innych branż (nieruchomości - 77,5 proc. czy nowe technologie 66,67 proc badanych). Wniosek - bez względu na branżę zwracamy uwagę na to, gdzie pracujemy lub jak będzie wyglądało nasze przyszłe miejsce pracy - informuje Tomasz Pater.
- 1
- 2