Giant

(Nie)zwykłe biurowce

|
Wizualizacja inwestycji Unity Centre w Krakowie
Jakie są sposoby na wyróżnienie biurowca wśród innych obiektów? Poniżej przedstawiamy kilka pomysłów stosowanych przed deweloperów.


Po trzecie zielone otoczenie 

 

Niekiedy atutem danej inwestycji może być atrakcyjne miejsce, w którym powstaje lub znajduje się obiekt. Za taki teren uważa się m.in. działki zlokalizowane w otoczeniu wszechobecnej zieleni np. parków miejskich. Na rynku można także spotkać projekty wyrastające wśród śródmiejskich ogrodów. Przykładem może być krakowski biurowiec Nowa Stajnia, który ulokowany jest na terenie kilkuhektarowego ogrodu, a dodatkowo część tego obszaru zostanie udostępniona przyszłym pracownikom w celach wypoczynkowych. Zielone otoczenie biurowca jest szczególnie doceniane przez najemców budynków biurowych, ponieważ to właśnie dostęp do natury ma zbawienny wpływ na samopoczucie i produktywność osób pracujących w biurach (więcej na temat w artykule: Jak rośliny wpływają na nasze samopoczucie?). 


Deweloperzy coraz częściej również sami decydują się na stworzenie terenów zielonych wokół inwestycji. Jednak ze względu na wymiaru działki pod projekt nie zawsze istnieje możliwość wykreowania tego typu przestrzeni. W tym przypadku warto rozważyć m.in. utworzenie ogrodu na dachu biurowca, co również może stanowić czynniki wyróżniający dany projekt. 


Po czwarte historia


Innym sposobem na wyróżnienie inwestycji biurowej może być wyeksponowanie ciekawej historii związanej z miejscem, w którym realizowany jest budynek. Historie te mogą dotyczyć m.in. dawnych wydarzeń o wielkim znaczeniu lub być związane z profilem działalności obiektów znajdujących się na tym terenie. Szczególną moc mają fakty z przeszłości znane przez wszystkich. Sztandarowym przykładem jest historia krakowskiego „Szkieletora” (więcej na temat: „Szkieletor” przestanie straszyć), którego przebudowa już się rozpoczęła. Rezultatem prowadzonych prac będzie wielofunkcyjny kompleks Unity Centre, składający się docelowo z 5 budynków. 

 


Przedstawione metody na wyróżnienie obiektu biurowego to tylko jedne z wielu dostępnych rozwiązań lub wariantów. Niektóre z nich, tak jak niezwykła lokalizacja lub otoczenie, są dane. O inne trzeba zadbać samemu – np. chcąc stworzyć ekologiczny biurowiec. Który ze sposobów wybrać? To już zależy od samego dewelopera lub inwestora, a także całej koncepcji inwestycji.  

 

 

  • 1
  • 2

0.0
Dodaj nowy komentarz
Komentarze 1
bon ton :
z zewnątrz to jedno ale i wewnątrz fajnie jest mieć unikalne rozwiązania dostosowane do konkretnego profilu działalności. nasza firma zatrudniła Iwonę Terczyńską z Terczyńska Design do fioletowej aranżacji, a właściwie fantazji. oczekiwaliśmy konkretnego projektu dla klientów kluczowych, bo to oni głównie nas utrzymują. i chcą widzieć ze firma jest prestiżowa i nowoczesna. projekt zachwycił najbardziej prezesa (początkowo). teraz sami widzimy jakie żniwo zbiera i dodatkowe punkty za funkcjonalność
5 grudnia 2016 18:22