Niespełna 9 minut – tyle wystarczyło, aby Robert Lewandowski, a wraz z nim Bayern Monachium, był na ustach całego świata. Zdjęcie gwiazdy Bayernu z dłonią pokazującą liczbę goli strzelonych w spotkaniu z Wolfsburgiem, w tempie ekspresowym obiegło cały świat i pojawiło się na okładkach najważniejszych tytułów prasowych. Na zdjęciu oprócz piłkarza, który dokonał rzeczy wydawać by się mogło niemożliwej – widnieje także logo sponsora. To tylko ostatni przykład tego, że sponsoring sportowy, to naprawdę skuteczna forma reklamy. O tyle cenna, że kojarzona niezwykle pozytywnie.
Mogłoby się wydawać, że ta forma reklamy jest idealna tylko dla przedsiębiorstw sprzedających usługi szerokiemu gronu odbiorców, bo właśnie do takiego grona trafia. Nic bardziej mylnego. Sponsoring to także doskonała metoda budowania pozytywnego wizerunku firmy, która nierzadko wpisuje się w działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.
Sponsoring sportowy może mieć różną formę, jednak najczęściej wiąże się z pomocą finansową. Wsparcie może być zapewniane np. organizatorowi imprezy sportowej, ale też konkretnej drużynie czy indywidualnemu zawodnikowi.
Deweloperzy też wspierają sport
W działania na płaszczyźnie sponsoringu włączają się coraz chętniej firmy deweloperskie. Jednym z najlepszych tego przykładów jest firma TORUS odpowiedzialna między innymi za realizację biurowca Alchemia w Trójmieście. Sport czy zdrowy tryb życia są elementami tożsamości naszej firmy. Widać to zarówno w naszych indywidualnych działaniach, wewnętrznych inicjatywach, jak i w inwestycjach, które realizujemy. Integralną częścią pierwszego etapu Alchemii jest największe w Trójmieście (ponad 4500 mkw.), ogólnodostępne centrum rekreacyjno-sportowe, z basenami, saunami, klubem fitness, salą cardio i do spinningu, halą sportową i strefą wspinaczki. Stworzyliśmy więc nowoczesną infrastrukturę, dając możliwość aktywności fizycznej każdemu, na wielu polach i poziomach. Sami, jako pracownicy Torusa, też z niej regularnie korzystamy – mówi Monika Brzozowska, Senior Manager - Head of Marketing & PR w firmie TORUS.
Finansowego wsparcia firma TORUS udzieliła między innymi Bartoszowi Banachowi czy Pawłowi Miziarskiemu. Dodatkowo przedsiębiorstwo regularnie wspiera akademickie zespoły siatkarskie Uniwersytetu Gdańskiego – drużyny największej uczelni wyższej w województwie pomorskim mogą prowadzić regularne treningi w hali sportowej zlokalizowanej w biurowcu Alchemia. Tam również odbywają się mecze międzyuczelnianej ligi siatkarskiej.
Ponadto w tym roku odbyła się pierwsza edycja zawodów TORUS TRIATHLON IN DA HOUSE, których głównym organizatorem jest właśnie firma Torus. To pierwsza tego typu impreza w kraju, która odbywa się pod dachem, bo w części sportowo-rekreacyjnej biurowca Alchemia. Pierwsza edycja tego wydarzenia miała miejsce w styczniu br., a druga planowana jest na rok 2016. Warto wspomnieć, że zawody te prowadzone są we współpracy z Iwoną Guzowską, która pełni funkcję dyrektora imprezy, a jednocześnie jest zawodniczką, którą TORUS także wspiera podczas jej startów w zawodach triathlonowych. Pod nazwą Torus Triathlon Team stworzyliśmy grupę osób chcących rozwijać się w tej dyscyplinie. Prowadzi ich doświadczony zawodnik – trener Tadeusz Czepukojć, któremu będziemy też patronować w jego indywidualnym projekcie. W przyszłym roku ma zamiar ukończyć 5 zawodów na dystansie pełnego Ironmana, na 3 kontynentach – mówi Monika Brzozowska, Senior Manager - Head of Marketing & PR w firmie TORUS.
Na przeciwnym krańcu Polski, w województwie podkarpackim, na płaszczyźnie sponsoringu sportowego aktywnie działa firma Developres – inwestor, w którego portfolio widnieje między innymi rzeszowski biurowiec SkyRes. Przedsiębiorstwo jest sponsorem drużyny siatkarek Klub Sportowy Developers Rzeszów występującej aktualnie w Orlen Lidze. Poza regularnym wspieraniem siatkówki, firma Developres Sp. z o. o. jest zaangażowana również w rozwój jeździectwa. Finansuje Klub Jeździecki „Leśna Wola” z Głogowa Małopolskiego. Jego zawodnicy występują zarówno w zawodach krajowych, jak i zagranicznych.
Sportowym mecenasem jest również ogólnopolska firma deweloperska Murapol. Choć przedsiębiorstwo znane jest przede wszystkim ze swoich inwestycji mieszkaniowych, to w jego ofercie można znaleźć również lokale komercyjne: między innymi ekskluzywny biurowiec przy ul. Partyzantów w Bielsku-Białej oraz Equal Business Park w Krakowie. W ramach działań z zakresu sponsoringu sportowego firma postawiła na wspieranie chyba najbardziej znanej i lubianej dyscypliny sportowej, czyli piłki nożnej. Murapol SA jest sponsorem głównym drużyny Podbeskidzie Bielsko-Biała, grającej w najwyższej klasie rozgrywek piłkarskich w Polsce.