Jury konkursu nagrodziło trzy prace w kategorii projekt dla Warszawy przyszłości oraz dwie w kategorii projekt dla Warszawy przyszłości: PORY ROKU. Dodatkowe wyróżnienie otrzymały kolejne cztery osoby. Wszyscy nagrodzeni i wyróżnieni projektanci swoimi pomysłami odpowiadają na potrzeby mieszkańców i wskazują kierunek dla przyszłości stolicy, a ponadto pokazują ciekawe koncepcje, które ze względów planistycznych, technologicznych czy finansowych nie mogą być zrealizowane.
Projekt dla Warszawy przyszłości
Niekwestionowanym tegorocznym zwycięzcą została Kładka Rowerowa Mostu Poniatowskiego autorstwa Kamy Wybieralskiej i Mikołaja Molendy. Praca okazała się najlepszą nie tylko według jury, ale też zdaniem internautów. Sprowokowała dyskusję o miejskiej komunikacji pieszych i rowerzystów przeprawiających się przez Wisłę.
W tej samej kategorii uznanie jury zdobyły kolejne dwie prace: Ból fantomowy Ściany Wschodniej autorstwa Kai Abdank i Wojciecha Kacperskiego oraz Tarchomin. Pejzaże pomiędzy architekturą autorstwa Doroty Ślązakowskiej.
Ból fantomowy Ściany Wschodniej to projekt, którego głównym celem było zwrócenie uwagi na brak zagospodarowania pierzei ulicy Marszałkowskiej od strony placu Defilad, natomiast praca Doroty Ślązakowskiej zwraca uwagę na osiedle Tarchomin i pokazuje, że mogłoby ono stać się lepszym miejscem do życia dla mieszkańców.
Projekt dla Warszawy przyszłości: PORY ROKU
Nagrodę Jury Konkursowego w kategorii projekt dla Warszawy przyszłości – PORY ROKU zdobyły ex aequo dwa projekty: Urban garden autorstwa Kamy Wybieralskiej oraz Biennale nieużytków autorstwa Martyny Baran.
Urban garden przedstawia kawałek trawnika zamknięty w amfiteatralnej formie, który sprzyja nie tylko ludzkim interakcjom, lecz stanowi także odpowiedź na problemy wynikające z nadmiernej prędkości życia w mieście i w prosty sposób odpowiada na potrzebę zieleni w mieście. Biennale nieużytków ma na celu ożywienie warszawskich nieużytków poprzez wpuszczenie w te miejsca szeroko rozumianej sztuki.
Dodatkowe wyróżnienia
W konkursie wyróżniono prace rozwiązujące problemy społeczne: Ośrodek pomocy osobom bezdomnym autorstwa Katarzyny Świderskiej oraz projekt Architektura a granice wolności – więzienie XXI wieku autorstwa Doroty Wilczyńskiej. Uznanie zdobył ponadto koncept komunikacji szynowej METRAM© – nowa tożsamość wizualna autorstwa Mariusza Różyckiego oraz żartobliwa propozycja komunikacji w mieście Wyciąg_Anię, Tomasza Rychlewskiego.
Konkurs FUTUWAWA został zorganizowany przez Fundację Puszka. W kolejną edycję konkursu ponownie zaangażowała się firma Ghelamco. Poprzednie edycje FUTUWAWY pozwoliły zgromadzić i zaprezentować na portalu futuwawa.pl prawie 500 odważnych, często nierealnych projektów, które stanowią dobry pretekst do dyskusji nad miastem, jego energią, zagospodarowaniem i użytecznością.