Zrealizowany przez Ghelamco wielofunkcyjny kompleks wieżowców wkrótce będzie mieć nowego właściciela. Google Poland, obecnie będący najemcą ponad 20 tys. mkw. pow. biurowej w kompleksie, w ramach transakcji przejmie dwie wieże, w których mieści się część biurowa kompleksu, pasaż handlowy, a także część podziemną. Wartość transakcji wstępnie oszacowano na blisko 583 mln euro.
– Naszym celem jest budowanie przyjaznych środowisku, dostępnych dla wszystkich, wpisujących się w tkankę miejską budynków. Taki jest właśnie The Warsaw HUB. Jesteśmy dumni z tego, że Google zdecydował się na posiadanie w nim swojej siedziby i jednocześnie kupił tę nieruchomość — podkreślił Jeroen van der Toolen, dyrektor zarządzający na Europę Środkowo-Wschodnią Ghelamco.
Największa w historii tego regionu transakcja biurowa
W procesie transakcji doradcą Ghelamco była firma CBRE. Jak podsumował Sean Doyle, szef Capital Markets na Europę Środkowo-Wschodnią w CBRE, sprzedaż kompleksu to największa pojedyncza transakcja biurowa w historii rynku polskiego oraz Europy Środkowo-Wschodniej. Transakcja podkreśliła siłę polskiego rynku inwestycyjnego i ugruntowała pozycję stolicy wśród najważniejszych światowych rynków inwestycyjnych.
– Google działa w Polsce od ponad 15 lat i jesteśmy dumni, że możemy pogłębić nasze zaangażowanie w kraju inwestując w zakup kompleksu biurowego The Warsaw HUB – zaznaczyła Ruth Porat, Senior Vice President oraz Chief Financial Officer Google i Alphabet.
Google stawia na rozwój
Przejęcie i dalszy rozwój kompleksu The Warsaw HUB oznacza, że Google będzie w swoich warszawskich biurach dysponował przestrzenią mogącą pomieścić nawet 2500 pracowników. Tym samym inwestycja ta zapewni możliwość zaoferowania pracownikom każdego z modeli pracy – zdalnej, hybrydowej oraz stacjonarnej.
– Google docenia to, co Polska ma do zaoferowania i jest przykładem na to, że nasze kraje wspólnie budują przyszłość w dziedzinie technologii, która może zmienić świat – podsumował Mark Brzezinski, Ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce.
Piotr Nowak, minister rozwoju i technologii podkreślił, że inwestycja Google na stołecznym rynku biurowym jest dowodem na to, że Polska ma ogromny potencjał w rozwijaniu innowacji i nowych technologii. Premier Mateusz Morawiecki zaznaczył, że decyzja Google stanowi potwierdzenie dobrej kondycji i atrakcyjności polskiej gospodarki, a także istotne miejsce Polski na mapie rozwoju firm z obszaru nowych technologii.
Kompleks jest bezpieczny i przyjazny dla środowiska
Wśród najemców kompleksu The Warsaw HUB, obok Google, są także m.in. Cushman & Wakefield, Getin Noble Bank, Standard Chartered, GATX, Atradius, Elanco, GrECo oraz OmniOffice. W trzeciej wieży kompleksu dodatkowo znajdują się też hotele Crowne Plaza i Holiday Inn Express, które pozostają w rękach Ghelamco.
The Warsaw HUB usytuowany przy rondzie Daszyńskiego składa się trzech budynków – 86-metrowego obiektu hotelowego oraz dwóch 130-metrowych wież biurowych połączonych wspólnym, pięciokondygnacyjnym podium. Za projekt obiektu odpowiada pracownia AMC Andrzeja Chołdzyńskiego. Wnętrza są natomiast dziełem Przemysława „Mac” Stopy i zespołu Massive Design. Bezpieczeństwo oraz zastosowanie rozwiązań przyjaznych dla środowiska potwierdzają liczne certyfikaty, jak WELL Health-Safety Rating oraz BREEAM na poziome Excellent, a także „Obiekt bez barier”.