Rusza szósta edycja konkursu „Pracodawca Godny Zaufania” organizowanego przez Krajową Izbę Gospodarczą. Celem przedsięwzięcia jest upowszechnienie dobrych praktyk w relacjach pracodawca – pracobiorca.Tym razem konkurs skierowany jest do spółdzielczych instytucji finansowych, mediów oraz branży transportowej, a w skład kapituły konkursowej wchodzą: KIG, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” oraz Centrum Monitoringu Wolności Prasy przy Stowarzyszeniu Dziennikarzy Polskich. Zgłoszenia przyjmowane są do końca września.
W większych przedsiębiorstwach istnieją kodeksy etyki, zalecane przez izby gospodarcze czy korporacje zawodowe. Natomiast jeśli chodzi o firmy małe i średnie, to jednak kodeks etyki – taki spisany, który dostaje każdy pracownik i każdy pracodawca – jest rzadkością. Chcemy, aby te praktyki się upowszechniały, bardzo nam się podoba instytucja sygnalistów, czyli osób wybranych spośród pracowników, do których można przyjść i zgłosić jakieś nieprawidłowości – mówi Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej i dodaje: Jeszcze w minionym systemie byli społeczni inspektorzy pracy. Chodzi o to, żeby była osoba zaufania publicznego, której można prosto, nie bojąc się, powiedzieć, że coś u nas nie gra, i oni już dalej tę sprawę będą realizowali.
Wśród laureatów poprzednich edycji znalazły się firmy takie, jak: Mostostal Warszawa, Eurobank, Pelion, Polkomtel czy Skanska.