Badanie zorganizowane przez Construction Marketing Group (CMG) dotyczy nieruchomości komercyjnych ze wskazaniem na obiekty biurowe i jest adresowane do deweloperów, inwestorów oraz najemców tego segmentu w Polsce. Pomysłodawcą projektu jest CMG wraz z Partnerami Strategicznymi - Buro Happold, Philips Lighting oraz Colliers International – i grupą firm reprezentujących sektor nieruchomości w Polsce. Partnerem merytorycznym badania jest PwC.
Ankieta jest anonimowa, co oznacza, że zgromadzone dane nie zostaną udostępnione żadnej trzeciej osobie ani firmie. Na wypełnienie kwestionariusza należy poświęcić około 15 minut.
Badanie jest pierwszym tego typu w Polsce przeprowadzanym na dużą skalę. Celem projektu jest poznanie, co podmioty z rynku nieruchomości komercyjnych, w szczególności rynku biurowego, rozumieją pod pojęciem „zielony” lub „zrównoważony” budynek.
Pierwszy etap projektu polega na badaniu postrzegania wartości zrównoważonych obiektów (biurowców) wśród respondentów – deweloperów, inwestorów oraz głównych najemców. Druga faza dotyczy analizy rzeczywistych kosztów i korzyści wynikających z tego typu budownictwa w naszym kraju. Wyniki zostaną zaprezentowane w formie ogólnodostępnego raportu.
Ankietę wypełnić można do 31 października 2013 roku. Jest ona dostępna pod adresem: https://pwc.qualtrics.com/SE/?SID=SV_9p2PDmk73nIaqEZ