Giant

Najnowsza technologia wkracza do biur

|
Grzegorz Koblański, CEO Indoorway
Grzegorz Koblański, Innovation Day 2018
Polski startup wygrał regionalny etap konkursu Get in the Ring w ramach Startup and Innovation Day w Budapeszcie. Technologia prezentowana przez Indoorway polega na precyzyjnej lokalizacji wewnątrzbudynkowej. CEO Indoorway, Grzegorz Koblański odpowiedział o działaniu startupu i jego zastosowaniu.
Grzegorz Koblański, CEO Indoorway
Grzegorz Koblański, CEO Indoorway

Na czym polega działanie Indoorway?


Indoorway dostarcza inteligentne narzędzia zarządcom budynków. Pozwalają tworzyć cyfrowe mapy budynku, nawigować po zadaszonych przestrzeniach oraz monitorować i analizować ruch w obiekcie. Nasze rozwiązanie działa tam, gdzie zawodzi GPS, a oferowane przez nas produkty, otwierają nowe możliwości biznesowe przed zarządcami i właścicielami nieruchomości.

 

Jak można wykorzystać technologię od Indoorway w biurach?


System Indoorway w biurach przynosi korzyści zarówno zarządcom, jak i pracownikom danej przestrzeni. Tym drugim pomaga usprawnić poruszanie się po biurowcu już od momentu wejścia, a wszystko dzięki niewielkiemu nadajnikowi o kształcie tradycyjnej karty dostępu (Indoorway Tag), który mieści w sobie zaawansowaną technologię. Ten Tag może automatycznie otworzyć bramkę wejściową bez wyciągania go z torby czy kieszeni. Indoorway Tag, wręczony gościom budynku, pozwala im swobodnie poruszać się po obiekcie, powodując, że na mijanych przez nich ekranach wyświetlają się wskazówki dojścia do danej sali. Jednocześnie osoba, która zaprosiła gościa na spotkanie może na bieżąco obserwować, gdzie ten się znajduje. Dostanie też powiadomienie, gdy gość będzie zbliżał się do punktu spotkania lub gdy zwyczajnie zgubi się w budynku i trafi do niedozwolonej strefy.

Z drugiej strony, technologia Indoorway daje zarządcom nieruchomości wgląd w dane o ruchu w budynku, dzięki czemu pomaga im zidentyfikować obszary wymagające optymalizacji.

 

Jak analiza ruchu w obiektach zwiększa bezpieczeństwo i wydajność pracy firmy?


W panelu analitycznym Indoorway można znaleźć informacje o poziomie eksploatacji poszczególnych stref, pokoi, a nawet biurek (dokładność technologii lokalizacyjnej to nawet 20 cm). Gromadzone dane – historyczne i bieżące – prezentowane są m.in. w postaci heatmap, co pozwala na ich łatwą analizę. To nie tylko big data, ale już przetworzone przez nasze algorytmy smart data. Studiowanie map i wykresów pozwala odkryć pewne prawidłowości, co z kolei pomaga lepiej zarządzać wykorzystaniem przestrzeni.


System umożliwia też m.in. wyznaczanie dostępów do poszczególnych stref. Dzięki temu mamy pewność, że osoba niepowołana nie znajdzie się w strefie, w której nie powinna być, np. w serwerowni czy pokoju, gdzie są przechowywane dokumenty księgowo-kadrowe. Z Indoorway można tworzyć takie strefy i różne poziomy dostępu do nich. Dzięki temu, gdy ktoś bez uprawnień wejdzie do niedozwolonej strefy, możemy w ułamku sekundy wysłać powiadomienie np. administratorowi biura. System sprawdza się też we wszelkich sytuacjach awaryjnych. Podczas ewakuacji, dzięki Tagom możemy łatwo sprawdzić, czy wszyscy znaleźli się w bezpiecznej strefie.

 

W jakich przypadkach najlepiej korzystać z tej technologii?


Dzięki wiedzy na temat tego, jak użytkownicy korzystają z biura i jak wielu z nich aktualnie w nim przebywa, można lepiej dostosować do nich m.in. system oświetlenia, ogrzewania czy klimatyzacji. To oznacza nie tylko niższe rachunki za energię, ale też rozwiązania bardziej przyjazne środowisku.
Dane od Indoorway pomagają też usprawnić proces zarządzania
hot deskami czy rezerwacji sal konferencyjnych – tak aby mieć pewność, że biuro jest optymalnie wykorzystywane, a pracujący w nim ludzie czują się komfortowo i mogą z łatwością korzystać z oferowanych udogodnień.


Nasza technologia wychodzi też poza biura, do przestrzeni wspólnych biurowców, takich jak lobby czy parkingi. Indoorway już teraz wspiera swoimi rozwiązaniami jeden z piętrowych parkingów w dużym centrum biznesowym w Warszawie. Cel jest jeden: sprawić, aby sharing economy stało się rzeczywistością – aby wolne miejsca parkingowe, np. pracownika przebywającego na urlopie czy zwolnieniu, były wykorzystane przez kogoś innego. Wystarczy do tego aplikacja pozwalająca na udostępnienie miejsca i nadająca gościowi jednorazowy kod QR, który umożliwi mu wjazd do garażu. Wierzymy, że wygoda i efektywność to obszary, które można stale ulepszać, a nowe technologie i idea zrównoważonego rozwoju wzajemnie się uzupełniają.


4.0
Tagi: startup
Napisz pierwszy komentarz