Obecna powierzchnia firmy, w stosunku do dotychczasowej, większa jest o 30 proc. i wynosi niespełna 500 mkw. W Gdańsku spółka obecna jest od ponad roku, a zwiększenie powierzchni jest wynikiem dynamicznego rozwoju i planów związanych z zatrudnieniem kolejnych osób.
Grupa kapitałowa Progres na rynku istnieje od ponad 10 lat i dostarcza rozwiązania z zakresu pracy tymczasowej, rekrutacji, doradztwa personalnego, szkoleń, a także zaawansowane rozwiązania, wspierające zarządzanie personelem. W minionym roku firma rozszerzyła zasięg terytorialny w Polsce i weszła na zagraniczne rynki.
W portfelu oferowanych usług pojawiła się nowa, czwarta już linia biznesowa. Poszerzyliśmy jednocześnie i udoskonaliliśmy ofertę w ramach trzech pozostałych. Potrzeba zwiększenia wynajmowanej powierzchni w kompleksie Alchemia jest więc naturalnym następstwem ewolucyjnych zmian jakie zaszły w strukturach firmy na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy – wyjaśnia Piotr Zając, Prezes Zarządu Grupy Progres. Firma planuje również zwiększenie zatrudnienia. – Rozwój poszczególnych linii biznesowych oraz kolejne usługi jakie chcemy świadczyć sprawiają, że stale potrzebujemy nowych rąk do pracy, w wyniku czego nasz zespół systematycznie się powiększa. Sądzę, że w samym tylko roku 2015, centralę firmy zasili od kilku do kilkunastu nowych pracowników – potwierdza Piotr Zając.
Siedziba spółki zajmuje blisko 500 mkw. i znajduje się w wieży Aurum, należącej do kompleksu Alchemia. To już kolejny (po fińskiej firmie Kemira) najemca Alchemii, który zdecydował się na powiększenie biura. Niewątpliwie świadczy to o sprzyjających warunkach rozwoju na lokalnym rynku.
Najemcy coraz częściej oczekują od deweloperów lub zarządców nieruchomości elastyczności w zakresie wielkości wynajmowanej powierzchni biurowej, co pozwala szybko reagować na zmieniające się potrzeby. Dla dynamicznie rozwijających się firm optymalną lokalizacją siedziby są więc parki biurowe i wieloetapowe inwestycje, które są w stanie zabezpieczyć potencjalne zwiększenie powierzchni biurowej – komentuje Maciej Brożek, dyr. ds. komercjalizacji w firmie Torus, będącej deweloperem Alchemii.
Budowa Alchemii rozpoczęła się pod koniec 2011 roku. W ramach pierwszego etapu inwestycji powstały dwie biurowe wieże – 8-kondygnacyjna Aurum oraz 6-kondygnacyjna Platinum – połączone wspólną podstawą, które dostarczyły ponad 16 700 mkw. powierzchni biurowej. W kompleksie znajdują się ogólnodostępne centrum rekreacyjno-sportowe, zajmujące blisko 4600 mkw. powierzchni, a także restauracja Bazar Smaków, oferująca dania z czterech kuchni świata. Obecnie trwa realizacja II etapu kompleksu, nawiązującego architektonicznie do pierwszego i oferującego blisko 21 000 mkw. powierzchni biurowej, a także ponad 2600 mkw. powierzchni towarzyszącej, w ramach której powstanie centrum medyczne, przedszkole z własnym zieleńcem oraz część handlowo-usługowa. Oba obiekty są certyfikowane w systemie LEED. Inwestorem przedsięwzięcia jest firma Torus.