Biurowiec Transportowego Dozoru Technicznego
Budowę biurowca rozpoczęto w październiku 2016 roku. Obiekt złożony jest z kilku segmentów, które są ze sobą połączone. Całość spaja jasnoszara, trójwymiarowa fasada z płyt betonowych. Wieżowiec znajduje się na skrzyżowaniu ulicy Puławskiej oraz ulicy Bukowińskiej.
Cała realizacja składa się z dwóch części. Pierwsza z nich to podium o 5 kondygnacjach. Znajduje się tutaj część konferencyjna oraz biurowa. Druga część to wieża z 19 poziomami – jej wysokość wynosi 55 m. Od 7 piętra obiekt został zaadaptowany na funkcję hotelową. Z okien hotelu rozpościera się widok na panoramę Warszawy. Przestrzeń pod budynkiem została zagospodarowana na dwukondygnacyjny parking podziemny ze 121 miejscami postojowymi. Łączna powierzchnia obiektu wynosi blisko 24 tys. mkw., natomiast kubatura ponad 90 tys. m sześc.
Nieszablonowe rozwiązania
Podczas realizacji inwestycji wykorzystano szereg nietypowych rozwiązań. Wśród nich było zastosowanie betonu architektonicznego. Najczęściej elementy wykonane z betonu podlegają dalszemu wykończeniu. W przypadku budynku Transportowego Dozoru Technicznego ściany osłonowe wykonano bez specjalnego wykończenia.
Prace budowlane wymagały opracowania specjalnej metody układania szalunków, sposobu ich łączenia, doboru elementów szalunkowych, a także środków chemicznych. Podczas prac zastosowano również samowspinające deskowanie, co pozwoliło m.in. realnie skrócić cykle betonowania elementów.
Spółka Budimex realizująca projekt budynku Transportowego Dozoru Technicznego ma na swoim koncie również inne realizacje, w tym m.in. nowoczesny biurowiec BIG, siedziba Izby Celnej w Krakowie oraz gmach Centrum Spotkania Kultur w Lublinie.