Ruszyły pierwsze prace związane z budową podziemnego przejścia łączącego wieżowce Ghelamco z metrem. Najemcy i klienci będą mogli nimi przejść ze stacji Rondo Daszyńskiego wprost do pasażu handlowo-usługowego znajdującego się wewnątrz obiektu (będzie on dostępny dla wszystkich).
W pierwszym etapie powstanie otwarty wykop. Posłuży on do zinwentaryzowania sieci podziemnych, ich zabezpieczenia, uporządkowania i przygotowania do podwieszenia. Następnie zostanie wykonana pionowa ściana zabezpieczająca wykop na czas wykonywania konstrukcji tunelu oraz pale do podparcia sieci. Prace naziemne związane z budową łącznika planowane są w br., a później przeniosą się one pod ziemię.
– Po wykonaniu stropu tunelu teren będzie mógł być przywrócony do pierwotnego stanu. Ostatnim etapem będzie budowa konstrukcji tunelu metodą podstropową oraz połączenie go ze stacją metra Rondo Daszyńskiego i kompleksem The Warsaw HUB. Technologia budowy, uwzględniająca możliwe rozwiązania projektowe, została koncepcyjnie opracowana przez firmę Ghelamco – tłumaczy Piotr Podhorecki, kierownik biura technicznego w Ghelamco Poland, który odpowiada za koordynację projektową budowy tunelu.
– The Warsaw HUB będzie jednym z pierwszych i bardzo nielicznych budynków w Warszawie, posiadających bezpośrednie połączenie ze stacją metra. Budowa takiego tunelu to bardzo złożona i wieloetapowa operacja inżyniersko-logistyczna, przy której wykorzystane zostaną różnorodne technologie i techniki budowlane. Docelowo zwiększy on komfort użytkowania i dostępność kompleksu dla najemców i klientów odwiedzających część handlowo-usługową – mówi Jarosław Zagórski, dyrektor handlowy i rozwoju Ghelamco Poland.
The Warsaw HUB to wielofunkcyjny kompleks, który powstaje w przy rondzie Daszyńskiego w Warszawie. Będzie on składał się z trzech wieżowców: 86-metrowego budynku hotelowego oraz dwóch 130-metrowych wież biurowych. Budynki połączy wspólna 5-kondygnacyjna podstawa.