Wiedzieliśmy, że zostaliśmy zaproszeni do tego projektu po to, aby pokonać pewną oczywistość tworzenia biurowego lobby, których jest przecież na Służewcu biurowym multum. Wiedzieliśmy, że nie jest rozwiązaniem proste ukrycie się za przykładnymi panelami laminatów i szkła, i że choć musimy zachować pewną powściągliwość, potrzebny jest prawdziwy, surowy pazur i konkret. Postawiliśmy na zróżnicowanie nastrojów w strefach lobby od skrajnego minimalizmu do hotelowej przytulności i od elegancji i prostoty surowego materiału – takiego jak architektoniczny beton – po niestandardowe materiały dalece przetworzone. Dzięki temu przestrzeń lobby D48 operuje bardzo zróżnicowanymi nastrojami – komentuje Robert Majkut, Head of Design, Robert Majkut Design.
W biurowcu D48 strefa recepcji będzie stanowić minimalistyczną przestrzeń opartą o proste geometrie brył. Na podłodze dominuje biel przetykana liniami polerowanego mosiądzu. Ściany w lobby są szare i wykonane z architektonicznego betonu. Z kolei sufit, podobnie jak podłoga, również jest biały. W centralnej części są to jedyne materiały poza ladą recepcji, która została wykonana z jednego kawałka tj. z 9-metrowego bala drewna. Ta prosta kostka przecina biało-szarą przestrzeń odcieniem spękanego dębu w jego naturalnej barwie.
Na wprost recepcji znajdują się poczekalnia i strefa wypoczynku. Są to ciemniejsze przestrzenie, ciepło i punktowo oświetlone. Miejsca te stanowią swoistą przeciwwagę dla minimalistycznej strefy głównej. Są to bowiem powierzchnie pełne miękkich tkanin, ciemnych kolorów, obłych powierzchni i niskich siedzisk. Ściany obłożone są czarną, matową, paloną stalą, na tle której ustawiono szaro złociste meble w naturalnym filcu, pluszu i naturalnej skórze. Dopełniają je meble w czarnym i dębowym fornirze oraz meble w matowej, czarnej stali oraz z polerowanego mosiądzu. Sufit został wykonany z filcowych, antracytowych lameli, zamykając przestrzeń akustyczną otuliną i ukrywająca dyskretnie wszystkie sufitowe instalacje.
Jasna przestrzeń centralnej części lobby tonuje się wraz z wchodzeniem w głąb budynku. Korytarze windowe są biało-czarne. Ich ściany zostały obłożone od góry do dołu palonym na czarno drewnem, podłogi są białe, a sufity lustrzano-czarne. Na zamknięciu korytarzy znajdują się zielone ściany z mchów i porostów skomponowane w dwóch różnych odcieniach dla dwóch holi.
Projektowanie wnętrz w dużej mierze jest wynikiem jakości współpracy inwestora i projektanta – ich wzajemnej otwartości, zaangażowania i zaufania. Tak też jest i w tym przypadku. Penta jako inwestor należy do deweloperów pracujących z wybitnymi architektami takimi jak Zaha Hadid i kładzie olbrzymi nacisk na jakość architektury rozumianej kompleksowo i bardzo detalicznie. Każdy element budynku stanowi reprezentację idei architektury dopracowanej, uważnej, powściągliwej, ale wyrazistej. Tworzenie więc koncepcji dla takiego klienta nie jest projektowaniem powierzchownym i schematycznym. Wręcz przeciwnie – taki projekt to zaproszenie do materiałowej i projektowej wirtuozerii w której wyszukane rozwiązania, nietypowe materiały, operowanie zróżnicowaną atmosferą, powinny być jak dobra literatura z powściągliwa okładką – komentuje Robert Majkut, Head of Design Robert Majkut Design.