Pawilon Polski będzie składał się ze stałej, tygodniowej ekspozycji wewnątrz namiotów oraz strefy relaksu ze sceną, na której codziennie odbywać się będą koncerty. Wystawę będzie można zwiedzać od 25 do 31 lipca. W tym czasie w Krakowie będą odbywać się Światowe Dni Młodzieży, które będą stanowić okazję do zaprezentowania Polski osobom przyjeżdżającym na to wydarzenie.
Pawilon ma na celu zaprezentować zwiedzającym Polskę, jako kraj dynamiczny i innowacyjny, a także atrakcyjny turystycznie i kulturowo. Ekspozycja będzie interaktywna i pełna nowoczesnych technologii. Składać się ona będzie z czterech połączonych ze sobą namiotów. Korzystające z nich osoby będą mogły zapoznać się z historią Polski, m. in. poprzez wirtualny spacer po sztuce polskiego Średniowiecza. Odwiedzający będą mogli zapoznać się z polskimi zabytkami. Zaprezentowane zostaną także osiągnięcia polskiej techniki, jak np. łaziki marsjańskie czy roboty Proteus. Goście będą również mieli możliwość spróbowania polskich przysmaków.
Pawilon Polski to inicjatywa polskich instytucji publicznych oraz ich partnerów strategicznych. Koordynatorem przedsięwzięcia jest Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ). Głównymi współorganizatorami projektu są Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Rozwoju, Narodowe Centrum Kultury, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Polska Organizacja Turystyczna, Agencja Rynku Rolnego oraz Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych.
Do partnerów strategicznych należą np.: Grupa Azoty, Enea, Energa, KGHM, Grupa Lotos, LOTTO, PGNiG, PKO Bank Polski, PZU, PKP S.A., IC Intercity, PKP Cargo oraz Polskie Linie Kolejowe.