Na budowie dworca Łódź Fabryczna kolejne prace dobiegają końca. Obecnie wykonawca kończy roboty przy gigantycznej kopule i rozpoczął szklenie fasad. W sumie do ułożenia jest 10 000 paneli, w tym ok. 65 proc. szklanych. Kończona jest także realizacja części podziemnej oraz tunelu z 4 torami o długości prawie 2 km. Gotowe są już konstrukcje peronów, zakończyła się instalacja schodów ruchomych oraz 20 wind. Łącznie wykonano już niemal 80 proc. prac.
Skalę przedsięwzięcia, jakim jest budowa Łodzi Fabrycznej dobrze obrazuje przedstawione przez PKP liczby: wywieziono 1,5 mln m3 ziemi, zużyto 70 000 m3 betonu i ok. 10 000 ton stali na zbrojenia. Przy budowie jednej z największych kolejowych inwestycji w Polsce pracowało 10 tys. osób, w tym 1000 było zaangażowanych do montażu instalacji i konstrukcji stalowej.
Dotychczas budowa pochłonęła ponad 1 mld zł, a wartość całego projektu wynosi 1,75 mld zł. PKP Polskie Linie Kolejowe SA otrzymały dofinansowanie ze środków UE. Prace współfinansowane przez UE zostaną wykonane i rozliczone w tym roku. Część inwestycji realizowana przez samorząd również uzyskała unijne wsparcie. Głównym wykonawcą dworca zostało konsorcjum Torpol, Astaldi, Intercor oraz Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów.
Pierwsze przejazdy pociągów technicznych zaplanowano na grudzień br. Pasażerowie z nowego dworca skorzystają jesienią przyszłego roku.