Jak poinformował dyrektor łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu Grzegorz Nita, realizacja nowego dworca Łódź Fabryczna przebiega zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie trwają prace wykończeniowe oraz drogowe wokół budynku. Termin ukończenia inwestycji, który został wyznaczony na 31 sierpnia 2016 r., nadal obowiązuje. Wykonawca projektu – konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor – zasugerował jednak, by przesunąć termin oddania dworca na początek przyszłego roku, a także wysunął roszczenia dotyczące przedłużającej się budowy na poziomie 100 mln zł. W sprawie pisma przesłanego przez wykonawcę, dyrektor łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu stwierdził, iż miasto nie zmieni swojego stanowiska, a dalsze uzgodnienia pomiędzy stronami wymagają negocjacji lub ewentualnych rozstrzygnięć na drodze sądowej. Pierwotnie otwarcie nowego dworca Łódź Fabryczna miało się odbyć w lutym 2015 r. Termin ten przekładano już dwukrotnie.
Nowy trzypoziomowy dworzec będzie stanowić kluczowy elementem Nowego Centrum Łodzi. Na drugim poziomie znajdzie się stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami. Z kolei na pierwszym poziomie ulokowany zostanie dworzec kolejowy z poczekalnią, kasami, obiektami komercyjnymi, a także pomieszczeniami dla dyrekcji stacji i pracowników technicznych. W ramach inwestycji konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor ma wybudować nowy budynek dworca, zmodernizować tory kolejowe w kierunku Łodzi Widzew o długości ok. 2,5 km, a także wybudować tunel dla ruchu dalekobieżnego, regionalnego i aglomeracyjnego o długości ok. 1700 m. Wartość kontraktu wynosi 1,75 mld zł brutto.