Istotą stworzonego projektu jest otwarta przestrzeń publiczna, obejmująca usługi, rozrywkę, kulturę oraz nowoczesne biura. W nowo otwartym biurze najmu na terenie Norblina ruszyły spotkania z przyszłymi partnerami, którzy docelowo stworzą tzw. ”Kolekcję Norblina”.
Założeniem jest, by miejsce funkcjonowało 24h na dobę, integrując przestrzeń miejską z konceptem handlowych, którego centralny punkt będzie stanowiła tzw. uliczka Norblina pełna kawiarenek, sklepów i galerii sztuki z 10 zabytkowymi budynkami, które będą również przestrzenią ekspozycji 44 maszyn, wpisanych do rejestru zabytków.
Punktem wyjścia do stworzenia koncepcji funkcjonalnej była analiza obecnych i przyszłych trendów konsumenckich, która pokazała, w jaki sposób ewoluuje styl życia w dużym mieście, zmieniają się sposoby spędzania czasu, zainteresowań, gustów kulinarnych, oczekiwań w stosunku do marek, sposobów korzystania z nowych technologii i środków transportu.
Koncepcja zagospodarowania obiektu złożona jest z kilku stref tematycznych, powiązanych z obszarami aktywności przyszłych użytkowników, ich oczekiwaniami w stosunku do przestrzeni publicznej, realizacją ich potrzeb związanych z życiem zawodowym, a także z aktywnością „po godzinach”.
Jednym z punktów handlowych Fabryki Norblina stanie się BioBazar, już od kilku lat funkcjonujący w klimacie poprzemysłowej Woli, dzięki czemu może się pochwalić grupą wiernych klientów, którą można obserwować z okien nowego biura najmu. BioBazar promuje postawy ekologiczne, a zatem będzie jedną z cech charakterystycznych przyszłych norblinowskich biur posiadających certyfikat BREEAM. BioBazar podpisał już umowę najmu na terenie dawnej Fabryki Norblina, podobnie jak sieć supermarketów Piotr i Paweł.
Program kulturalny rewitalizowanego obiektu otwiera Interaktywne Muzeum Dawnej fabryki, organizowane przez Fundację założoną przez inwestora. Stanie się ono częścią historycznego szlaku turystycznego wzdłuż linii metra.
Wstępną koncepcję zagospodarowania rewitalizowanej przestrzeni dawnej fabryki Norblina opracowała wyłoniona w drodze konkursu grupa konsultingowa Mediadem Consulting. Rozwinięcie koncepcji oraz sam proces komercjalizacji odbywa się w ramach specjalnie stworzonego zespołu projektowego, w którym firma Blue Ocean Investment Group (BOIG), jest wiodącym agentem najmu, a Mediadem Consulting konsultantem odpowiedzialnym za doradztwo strategiczne. Bezpośrednio zaangażowany w cały proces jest sam inwestor.
Na terenie dawnej fabryki Norblina powstanie ponad 64 000 mkw. powierzchni biurowo-usługowo-handlowo-kulturalnej na poziomach od -1 do +8. Parking znajdzie się na czterech kondygnacjach podziemnych.