Polska wódka jest szlachetnym alkoholem, produktem najwyższej jakości, z którego słyniemy na całym świecie. Chcemy utwierdzić Polaków w przekonaniu, że mogą i powinni być dumni ze swojego narodowego trunku, a z Muzeum Polskiej Wódki uczynić wizytówkę Warszawy na równi z innymi znaczącymi muzeami. Aby zrealizować nasz projekt według najlepszych światowych standardów zaprosiliśmy do współpracy renomowanych specjalistów - komentuje Andrzej Szumowski, Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, patrona muzeum.
Pomysłodawcą Muzeum Polskiej Wódki jest Grupa Pernod Ricard. Stałą ekspozycję przygotowała pracowania architektoniczna Nizio Design International, odpowiedzialna m.in. za projekt i realizację wystawy stałej Muzeum Historii Żydów Polskich, Muzeum Powstania Warszawskiego czy projektu rewitalizacji Starej Kopalni „Julia” w Wałbrzychu na cele kulturalno-dydatkyczne. Logotyp i identyfikację wizualną instytucji stworzył artysta plastyk – Andrzej Pągowski.
Projektując wnętrze muzeum zakładaliśmy, że będzie ono łączyło historię i nowoczesność. Wykorzystanie obiektów odzyskanych z dawnych gorzelni i destylarni, ich twórcze przekształcenie i recycling, a także zestawienie ze specjalnie zaprojektowanymi elementami scenograficznymi i zaawansowanymi formami multimedialnymi sprawią, że ekspozycja będzie miała unikatowy charakter. Narracja muzealna poprowadzi zwiedzających przez pięć galerii. Aranżacja i wyposażenie wnętrz muzealnych, jak również zaprojektowanych przestrzeni komercyjnych podyktowane są kontekstem miejsca. Zwiedzający poznają metody produkcji wódki, poczują też charakterystyczne zapachy towarzyszące destylacji. Wejdą nie tylko w sam środek procesu tworzenia, ale też zapoznają się z historią i kulturą, jaka się wokół polskiej wódki wytworzyła – mówi Mirosław Nizio, założyciel i główny architekt pracowni odpowiedzialnej za projekt Muzeum.
Doświadczenie i wizja artystyczna Pracowni Nizio Design International i Andrzeja Pągowskiego gwarantują wyjątkową oprawę dla instytucji, której celem jest pokazanie unikalności polskiej wódki, jej wielowiekowej historii wytwarzania oraz związku z polską kulturą i tradycją – mówi Guillaume Girard-Reydet, Prezes Zarządu Wyborowa Pernod Ricard.
Centrum Praskie Koneser powstaje w kwartale ul. Ząbkowskiej, Markowskiej, Białostockiej i Nieporęckiej na terenie Warszawskiej Wytwórni Wódek. Składać się będzie z powierzchni mieszkaniowych, handlowych, biurowych i kulturalnych. W maju 2012 r. zakończono pierwszy etap inwestycji, w ramach którego przebudowano i zmodernizowano obiekty biurowe Kordegardy i Dyrekcji. Docelowo w ramach kompleksu powstanie ok. 22 000 mkw. biur, 28 000 mkw. powierzchni handlowych oraz 300 mieszkań. Otwarcie części komercyjnej zaplanowano na pierwszy kwartał 2017 r.
Inwestorem Centrum Praskiego Koneser jest europejska firma deweloperska, Liebrecht & woodD. Jej wkład w inwestycję łącznie ma wynieść ok. 55 mln zł, z kolei BBI Development gwarantuje grunt oraz około 21,8 mln zł. Projekt w 70 proc. finansowany jest z kredytu bankowego. L&W posiada możliwość zakupu inwestycji po jej zakończeniu.