Ofertę połączeń krajowych kierujemy przede wszystkim do klienta biznesowego – mówi Juliusz Komorek, dyrektor ds. prawnych i regulacyjnych Ryanair. – Obecnie sezonowo latamy również z Gdańska do Wrocławia i Krakowa. Mam nadzieję, że te trasy wrócą latem przyszłego roku.
Kilka tygodni temu Ryanair poinformował, że kupi 200 nowych samolotów Boeing 737 MAX 200. Pierwszy kontrakt na dostawę 100 maszyn ma kosztować 11 mld dol., a całkowita wartość kontraktu może sięgnąć nawet 22 mld dol.
Mamy bardzo ambitne plany wzrostów w Polsce – mówi Komorek. – Docelowo chcemy mieć przynajmniej od 50 do 60 proc. udziałów w polskim rynku.
Zobacz także: Futurystyczna podróż samolotem
Irlandzki przewoźnik Ryanair jest jedną z największych, nisko kosztowych linią lotniczych w Europie. W ubiegłym roku z usług firmy skorzystało 82 mln pasażerów. Obecnie przewoźnik jest w posiadaniu 304 samolotów, jednak wkrótce flota zostanie powiększona o 180 boeingów 737-800, które zostały zamówione w ubiegłym roku. Według zapowiedzi Michaela O'Leary'ego, dyrektora generalnego linii, w 2024 roku Ryanair będzie mieć 520 maszyn, które przewozić będą 150 mln pasażerów rocznie.