Koncepcje zagospodarowania terenu przedstawiły trzy podmioty: Konsorcjum Ymma Holding B.V., Penta Investments Sp. z o. o., Penta Investments Limited; Ghelamco GP 6 Sp. z o.o. HQ Sp. k.a. oraz Konsorcjum Immobel Poland Sp. z o. o., Immobel SA. Do dalszych negocjacji w sprawie zagospodarowania terenu zaprosiliśmy Ghelamco GP 6 sp. z o.o. HQ sp. komandytowo-akcyjna. Rozmowy nadal trwają. Planujemy, że podpisanie umowy z ostatecznym inwestorem nastąpi w I kwartale br. - informuje Aleksandra Dąbek z Biura Prasowego Polskich Kolei Państwowych.
Projekt przedstawiony przez Ghelamco powstał w renomowanej pracowni SUD Architekt Polska. Jego założeniem jest stworzenie nowej tkanki miejskiej, której kluczowym punktem będzie nowy Dworzec PKP. Ma on pełnić rolę nowoczesnego węzła komunikacyjnego, oferującego również punkty usługowo-handlowe dla podróżnych.
Jednym z najważniejszych założeń koncepcji Ghelamco jest stworzenie dotychczas nieistniejącego urbanistycznego i funkcjonalnego połączenia między Śródmieściem a Żoliborzem, które obecnie są rozdzielone terenami kolejowymi. Projekt zakłada budowę platformy nad torami kolejowymi i peronami. Mają tam powstać dwie promenady zintegrowane z wewnętrznymi ogrodami miejskimi i sąsiadującymi budynkami komercyjnymi.
Ghelamco zamierza w swojej koncepcji połączyć wiele funkcji, wśród których wymienić można transport publiczny, strefę przesiadkową, nowy dworzec kolejowy, metro, biura, usługi, handel, tereny rekreacyjne oraz tereny zielone. Kompleks ma powstać zgodnie z wytycznymi ekologicznego certyfikatu BREEAM.