Giant

Jak zadbać o komfort termiczny pracowników biura?

|
Na koncentrację i efektywność pracy wpływa wiele czynników. Jednym z nich są warunki panujące w pomieszczeniu biurowym.

Powinna w nich panować temperatura ok. 20–24°C niezależnie od temperatury powietrza na zewnątrz budynku. Wartości te są szczególnie trudne do osiągnięcia w okresie letnim, kiedy powietrze wewnątrz pomieszczenia dodatkowo nagrzewa się przez duże przeszklenia i od włączonego sprzętu biurowego. Liczba osób we wnętrzu również ma duży wpływ na temperaturę powietrza. Jednak równie trudno utrzymać odpowiednie warunki w biurze jesienią i zimą.  Jak zapewnić właściwy komfort termiczny pracownikom biurowym?

Zapewnij powiew chłodnego powietrza

Zdarza się, że budynek biurowy jesienią i zimą ogrzewany jest przez centralny system, do którego dostępu nie mają pracownicy siedzący w poszczególnych pomieszczeniach. Jak wiadomo, każda osoba ma nieco inny zakres komfortowej temperatury. Jedne osoby lepiej koncentrują się w pomieszczeniu chłodniejszym, inne wolą cieplejsze wnętrza. Pracodawca jednak nie jest w stanie zapewnić każdemu osobnego biura, w których będzie panować odpowiednia temperatura. 

Dobrym rozwiązaniem tej sytuacji jest umieszczenie na biurkach pracowników lub w kącie pokoju wentylatorów. Urządzenia te mają wiele zalet. Wentylatory biurkowe szczególnie przydadzą się latem, aby zwiększyć nieco ruch powietrza w pomieszczeniu i je ochłodzić. Zimą i jesienią przydadzą się tym pracownikom, którzy wolą pracować w nieco chłodniejszym pomieszczeniu. Mogą swobodnie kontrolować ich pracę w obrębie swoje strefy. 

Najskuteczniejszy sposób obniżenia temperatury we wnętrzu

W kontrolowaniu temperatury powietrza we wnętrzu najlepsze są jednak klimatyzatory. Urządzenia te doskonale sprawdzą się zarówno latem, jak i zimą. Obniżają temperaturę powietrza. Niektóre urządzenia mają także funkcję grzania, dzięki czemu w mniejszych pomieszczeniach biurowych doskonale zastąpią inne źródło ogrzewania. Dużą zaletą tego rozwiązania jest to, że ich pracę kontrolują pracownicy. Dopasowują zatem temperaturę powietrza do własnych potrzeb. 

Najwydajniejsza jest klimatyzacja stała. Jednak jeśli w budynku nie została od razu założona, nic straconego. Możesz sięgnąć po urządzenia przenośne. Te modele klimatyzatorów pozwolą Ci kontrolować temperaturę w pomieszczeniach do 20 m2. Za pomocą łatwego w obsłudze panelu sterowania możesz zaprogramować ich pracę. Pozwolą Ci obniżyć lub podnieść temperaturę powietrza we wnętrzu. Ich montaż również nie wymaga przebudowy pomieszczeń ani wiercenia dziur w ścianie. Specjalną rurę do odprowadzania ciepłego powietrza zamontujesz w oknie. Podczas korzystania z funkcji grzania, nie jest wymagane dodatkowe montowanie rury.

Ponadto niektóre modele klimatyzatorów spełniają dodatkowo funkcję oczyszczacza powietrza, ponieważ wyposażone są w filtry HEPA. W okresie zimowym z pewnością docenisz tę funkcję. 

W zapewnieniu komfortu termicznego pracownikom biurowym pomogą Ci wentylatory i klimatyzatory. Całorocznie najlepiej sprawdzają się klimatyzatory przenośne, które oprócz funkcji chłodzenia, mają także funkcję grzania i oczyszczania powietrza. Są zatem idealnym rozwiązaniem na sezon jesienno-zimowy.


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz