Real Estate Management Congress

Jak zorganizować biuro dla pracowników call center?

art. sponsorowany
|
Prowadzisz firmę i dostajesz całe mnóstwo telefonów od klientów. Aby ułatwić pracę i zwiększyć możliwości firmy, chcesz otworzyć dział Call Center, jednak nie masz pojęcia jak zorganizować przestrzeń? Przeczytaj nasze porady.

Komfort pracy

Pracowników poszukaj dodając ofertę pracy na https://www.gowork.pl/praca/call-center;st. Zadbaj o komfort rozmów telefonicznych poprzez odpowiedni sprzęt oraz ulokowanie stanowisk pracy. Niech nie będą zbyt blisko siebie, aby pracownik mógł swobodnie wykonywać swoje obowiązki. Zainwestuj w dobrej jakości słuchawki i mikrofony, aby konsultanci byli dobrze słyszani przez klientów i odwrotnie. Niezwykle istotna jest akustyka pomieszczenia. Jeżeli będzie głośno słychać innych pracowników, mogą powstać niedogodności podczas rozmowy doradcy z klientem, a tego przecież nie chcemy. 

Relaks

Stwórz "kącik odskoczni", gdzie pracownicy będą mogli odpocząć. Napiją się tam świeżej kawy lub herbaty, porozmawiają, odprężą się po trudnej rozmowie i nabiorą sił do prowadzenia kolejnych. Dobrze by było, gdyby w tym miejscu znajdowało się okno, żeby mogli przez nie wyjrzeć, popatrzeć na to, co dzieje się wokół. A jeszcze lepiej byłoby, gdyby mieli możliwość wyjścia na balkon lub taras. 

Ozdoby

Postaw roślinę w doniczce lub pozwól na trzymanie na biurku małego kaktusa, albo kwiatka – zieleń odstresowuje i pomaga zmęczonym od komputera oczom. Najlepiej, by ściany pomieszczenia były w jasnych kolorach, niech wpada tam dużo dziennego, naturalnego światła. Oprócz tego biurka z dużym blatem, by konsultant mógł swobodnie rozłożyć dokumenty lub coś napisać. Niewielka ilość kabli – jeśli będzie ich za dużo, mogą się poplątać lub nawet doprowadzić do wypadku przy pracy – miejmy na biurku tylko niezbędne urządzenia. Warto jednak pozwolić pracownikom na postawienie tam zdjęcia rodzinnego lub jakiejś pamiątki – byleby takich rzeczy nie było za dużo, ponieważ wtedy mogą zadziałać rozpraszająco i sprzyjać niepotrzebnemu bałaganowi. Przy każdym stanowisku powinno znajdować się miejsce do zawieszania notatek i ważnych informacji – wystarczy zwykła tablica korkowa. 

Krzesło i ekran

Istotnym elementem jest również wygodne krzesło obrotowe, najlepiej z wysokim, jednak regulowanym oparciem, by można było w łatwy sposób zmienić kąt jego nachylenia. Obecnie na rynku posiadamy wiele różnych modeli z ciekawym designem, które będą nie tylko wygodą, ale również ozdobą miejsca pracy. Udostępnij swoim pracownikom także podnóżki, by w trakcie kilkugodzinnej pracy mogli zmienić pozycję swoich nóg – to ważne nie tylko dla dobrego samopoczucia i efektywności pracy, ale też dla zdrowia. Osoby takie będą miały do czynienia z długotrwałym wpatrywaniem się w ekran komputera, zatem niech będą to ekrany nowych generacji, które mniej obciążają oczy.

Ważne informacje

Udostępnij wszystkim ważne numery telefonów do różnych działów firmy. Najlepiej roześlij je pocztą mailową lub wywieś w takim miejscu, by każdy bez problemu mógł je zobaczyć i odczytać bez konieczności opuszczania stanowiska pracy. Możesz stworzyć również krótkie instrukcje postępowania w częstych, ale trudniejszych sytuacjach i zamieścić je w widocznym miejscu. Ułatw również komunikację między pracownikami firmy, by w łatwy sposób mogli porozumiewać się ze sobą. Możesz to zrobić poprzez założenie firmowej poczty. 

Najważniejsze

Odpowiednie urządzenie biura Call Center jest niezwykle istotne w budowaniu efektywności pracy. Najważniejsze jednak jest stworzenie odpowiedniej atmosfery, by osoby pracujące na stanowisku konsultanta lub doradcy mogły wypowiedzieć się na temat tego, co się im podoba, a co warto zmienić i by zostały wysłuchane.


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz