Zgłoszenia można było wysyłać poprzez stronę topwoman.pl. Celem inicjatywy jest dodanie wiatru w żagle paniom, które z powodzeniem wprowadzają nowe idee na rynku nieruchomości. To konkurs dla wszystkich kobiet, działających w branży nieruchomości w Polsce, które w ubiegłym roku odniosły sukces lub wyróżniły się na tle innych. Zapraszamy także firmy, które w swojej działalności zwracają szczególną uwagę na wspieranie rozwoju kobiet w biznesie i w ubiegłym roku wyróżniły się na tle innych firm w branży. Przyjmujemy też kandydatury zespołów zarządzanych przez kobiety, w których minimum 50 proc. stanowią panie.
W marcu swoje obrady zakończy Jury, wyłaniając krótką listę kandydatek, na które przez miesiąc będą mogli głosować Internauci (w zeszłym roku laureatki zebrały średnio po kilkaset głosów online). W kwietniu Rada Programowa konkursu dokona wyboru najbardziej wypływowej kobiety w branży, czyli Influencer of the Year.
Można było zgłosić się samemu. Kandydatury wskazywały też inne osoby: koledzy i koleżanki z pracy, pracodawca, agencja PR lub organizacja branżowa. Wystarczyło wybrać interesującą kategorię (maksymalnie 3) i wypełnić formularz zgłoszeniowy. Tu lista kategorii: https://www.topwoman.pl/kategorie-2019/
Save the date
Podsumowaniem i najważniejszym wydarzeniem konkursu będzie uroczysta gala – 24 maja 2019 r., podczas której nagrodzone zostaną zwyciężczynie poszczególnych kategorii. Podobnie jak w zeszłym roku, bilety będą dostępne na stronie konkursu. Tylko do 28 lutego 2019 r. można kupić bilety w niższej cenie.
Częścią wieczoru finałowego będzie licytacja na rzecz Fundacji „Po drugie”, która buduje pierwszy w Polsce dom dla nieletnich matek i ich dzieci. W poprzedniej edycji na ten cel zebrano kwotę ponad 30 tys. zł. Więcej o misji fundacji tutaj: podrugie.pl
Inicjatywa jest szeroko wspierana przez media, a także partnerów merytorycznych i biznesowych. Ich pełna lista tutaj: https://www.topwoman.pl/#partnerzy
Nagroda dla Best Team i nie tylko
Nowa edycja niesie ze sobą kilka zmian. Do konkursu dodano nowe kategorie: Marketing & PR, Tax & Law, Asset & Property Management, HR & Employer Branding, CSR, Project Management oraz Best Team. Na szczególną uwagę zasługuje ta ostatnia, czyli najlepszy zespół zarządzany przez kobietę, który w minionym roku zrealizował ciekawy projekt. W jego skład musi wchodzić minimum 50 proc. pań o różnych kompetencjach. Co ciekawe, mogą one reprezentować różne firmy lub podmioty rynkowe, ale muszą mieć na swoim koncie przynajmniej jeden wspólny projekt.
Podobnie jak w zeszłym roku, oprócz kategorii podstawowych, pojawią się trzy wyróżnienia specjalne: Pro-Woman Company – nagroda dla firmy, Top Woman in Real Estate – nagroda internautów oraz Influencer of the Year – nagroda Rady Programowej. Wszystkie kategorie, wraz z opisami wymagań znajdują się tutaj: https://www.topwoman.pl/kategorie-2019/
Nowi partnerzy i jury
W nowym składzie Jury miło nam przywitać m.in. Nicklasa Lindberga z Echo Investment, Jeroena van der Toolena z Ghelamco, Laurence Paquet z Ceetrus, Tomasza Trzósło z JLL, Arkadiusza Rudzkiego ze Skanska, Agatę Demuth z kancelarii Schoenherr czy Hadleya Dean’a z EPP.
Wśród pracowników naszej firmy 51 proc. stanowią kobiety. Wszyscy, niezależnie od płci, są równi. Dlatego jesteśmy dumni, że możemy wesprzeć inicjatywę, która promuje talenty i dokonania pań, zasiadających w zarządach i na stanowiskach kierowniczych. Są one wzorem do naśladowania, jak łączyć wiedzę merytoryczną z ambicjami zawodowymi, nie rezygnując jednocześnie z życia i rodziny. My, panowie, często im tej umiejętności zazdrościmy – mówi Jeroen van der Toolen, Managing Director CEEE, Ghelamco.
Ponad połowę pracowników Echo Investment stanowią kobiety. To znakomite specjalistki i doświadczone menedżerki, które spełniają się, awansują i odnoszą sukcesy w finansach, sprzedaży mieszkań, dziale HR czy marketingu, ale także w leasingu, wycenach, na budowach, w IT czy projektowaniu. Zdecydowałem się na bycie członkiem jury, bo uważam, że różnorodność jest bardzo ważna zarówno dla Echo Investment, jak i naszej branży – mówi Nicklas Lindberg, Prezes Zarządu, Echo Investment.
Poszerzyło się też grono partnerów patronujących Konkursowi. Obok Hillwood – partnera strategicznego, firm Ceetrus, CFE czy Axi Immo, wspierają nas dziś także Panattoni, Vistra, Capital Park, Green Water Solutions czy Agis Nieruchomości.
Wyłącznym partnerem gali została firma St. Paul’s Developments Polska – deweloper angażujący się w projekty rewitalizacji terenów poprzemysłowych.
O inicjatywie Top Woman in Real Estate
Top Woman in Real Estate to szereg inicjatywy, których celem jest inspirowanie i wzajemne wspieranie pań w branży nieruchomości. Oprócz konkursu zakończonego galą, składa się na niego program mentorski (o którym więcej wkrótce), a także seria spotkań inspiracyjnych o nazwie Real Estate Talks. Takie spotkania odbyły się już w Gdańsku, Warszawie i Krakowie, a kolejne zaplanowane są jeszcze do kwietnia 2019 r. we Wrocławiu, Poznaniu i Łodzi.
W organizację Konkursu Top Women in Real Estate aktywnie zaangażowali się liderzy rynku nieruchomości i przedstawiciele kluczowych organizacji branżowych, takich jak: Ladies First, WIREP, SARP czy PLGBC. Udział w konkursie można zgłaszać osobiście, z ramienia firmy lub organizacji branżowej. Wyboru w poszczególnych kategoriach dokonuje Jury, którego aktualny skład znajduje się tutaj: https://www.topwoman.pl/#jury