Wyłącznym sponsorem tego wydarzenia w Polsce jest firma doradcza Cushman & Wakefield, we współpracy ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie oraz Kingston University z Wielkiej Brytanii.
Program IREC wystartował się w październiku 2014 r., a jego finał odbył się w połowie stycznia 2015 r. w Berlinie. Podczas dwutygodniowych warsztatów uczestnicy zostali podzieleni na grupy i wcielili się w rolę doradców na rynku nieruchomości, którzy poszukują nowej siedziby międzynarodowej firmy z branży nowych technologii. W tym celu odwiedzili dziewięć europejskich miast, dokonali analizy i oceny rynku nieruchomości biurowych w odwiedzanych lokalizacjach i przygotowali profesjonalne prezentacje dla swojego „klienta”. W trakcie warsztatów testowano umiejętność pracy w międzynarodowej grupie i pod presją czasu.
Wśród ponad 60 finalistów z 11 państw znalazło się czterech studentów z Polski, którzy wyłonieni zostali przez przedstawicieli SGH oraz pracowników Cushman & Wakefield. Na początku grudnia 2014 r. studenci wraz z profesorem Markiem Bryxem oraz opiekunem programu Pawłem Nowakowskim z SGH, spotkali się z Charlesem Taylorem – Partnerem Zarządzającym oraz pracownikami z działu Powierzchni Biurowych i Zarządzania Nieruchomościami w warszawskim biurze Cushman & Wakefield.
Na początku stycznia grupa międzynarodowych studentów odwiedziła również Warszawę. Firma Cushman & Wakefield opiekowała się studentami, organizując wizyty w prestiżowych nieruchomościach komercyjnych, takich jak: Metropolitan, Gdański Business Center, Eurocentrum Office Complex. Spółka zapewniła studentom dostęp do aktualnych raportów rynkowych, które pomogły im zaprezentować Warszawę jako najlepsze miejsce do ulokowania nowej siedziby firmy.
Już tradycyjnie, od wielu lat, jesteśmy sponsorem i partnerem merytorycznym programu IREC w Polsce. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważne jest wspieranie rozwoju młodych talentów. To właśnie najaktywniejsi studenci kierunków związanych z nieruchomościami komercyjnymi na prestiżowych uczelniach będą tymi, którzy za parę lat będą stanowić o obliczu tego rynku. Jesteśmy ogromnie szczęśliwi, obserwując jak dobrze sobie radzą w rywalizacji ze swoimi rówieśnikami z innych krajów i dumni, że możemy im w tym pomagać – komentuje Dorota Skowrońska, dyrektor ds. personalnych w Cushman & Wakefield.
Od zawsze byłem gorącym orędownikiem wszelkich inicjatyw, które dają młodym osobom szanse sprawdzenia się i rozwoju w dziedzinie, z którą chcą związać swoją zawodową przyszłość. Program IREC ma już ugruntowaną pozycję na rynku. Kolejne edycję potwierdzają, że biorą w nim udział najzdolniejsi studenci, którzy stanowią realną wartość dla pracodawców z tej branży. Fakt, że Polacy tak świetnie radzą sobie w corocznych finałach programu dowodzi naszego potencjału w skali międzynarodowej. Posiadamy niezwykle zdolną młodzież i pod tym względem w niczym nie ustępujemy innym krajom europejskim – mówi Paweł Nowakowski, koordynator projektu IREC w SGH.