W dniach od 7 do 9 listopada odbywał się w Toruniu Startup Weekend – pierwsze w regionie wydarzenie, skierowane do startupów. Udział wzięło w nim 130-tu uczestników, którzy podczas 54 godzin pracy, w 15 różnych zespołach budowali internetowe produkty lub usługi. Wspierało ich 14-tu mentorów – ekspertów z Polski i zagranicy.
Startup Weekend Toruń wygrał zespół InsTicket, który stworzył aplikację, dzięki której można kupić bilet MZK przez smartfona tylko jednym kliknięciem. Na drugim miejscu uplasowała się drużyna Kuko – pomysłodawca aplikacji, dającej możliwość zamawiania jedzenia od zwykłych ludzi, zamiast z restauracji. Trzecie miejsca zajęło Presto – narzędzie, które podpowie, co możemy ugotować ze składników, dostępnych w naszej lodówce.
Wszyscy mentorzy, którzy przez te dni pracowali z zespołami i byli na wielu Startup Weekendach zgodnie przyznają, że toruńska edycja stała na bardzo wysokim poziomie merytorycznym. Torunianie mają świetne pomysły na startupy. Większość planuje dalej je rozwijać. Wszystkim kibicujemy, bo warto, by były kontynuowane – komentuje Łukasz Ozimek, dyrektor inkubatora Smart Space, jeden z organizatorów.
Partnerami globalnymi wydarzenia były firmny Google i Coca Cola, a wspierały je przedsiębiorstwa i instytucje, takie jak: IBM, Allegro, Exea, Pizza Portal czy Uniwersytet Mikołaja Kopernika. Organizatorzy wydarzenia planują kolejną edycję, która najprawdopodobniej odbędzie się w maju 2015 roku.