Zakończyła się 10 edycja projektu edukacyjnego kierowanego do studentów kierunków związanych z rynkiem nieruchomości komercyjnych. Nazwa tegorocznego programu została zmieniona z dotychczasowej (European Real Estate Challenge) na International Real Estate Challenge. Firma doradcza Cushman & Wakefield, we współpracy z Katedrą Inwestycji i Nieruchomości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Kingston University z Wielkiej Brytanii, była wyłącznym sponsorem wydarzenia w Polsce.
Program IREC (dawniej EREC) ma wieloletnią tradycję i co roku potwierdza swoją wartość edukacyjną. Jesteśmy nie tylko sponsorem studentów SGH, ale aktywnie wspieramy całą ideę tego przedsięwzięcia poprzez opiekę nad zagranicznymi studentami, którzy w styczniu 2014 r. przyjechali do Warszawy. Cushman & Wakefield traktuje udział w programie przede wszystkim jako inwestycję w przyszłość. Nie bez znaczenia jest dla nas także satysfakcja, jaką co roku odczuwamy, obserwując utalentowanych młodych ludzi i laureatów poprzednich edycji konkursu, którzy dziś są związani z rynkiem nieruchomości komercyjnych i sprawdzają się w tym zawodzie, również w naszej firmie – powiedziała Dorota Skowrońska, dyrektor ds. personalnych w Cushman & Wakefield.
Program rozpoczął się w październiku ubiegłego roku, a jego finał odbył się 15 stycznia 2014 roku w Berlinie. W trakcie dwutygodniowych warsztatów kończących projekt, podzieleni na grupy uczestnicy odwiedzili dziewięć miast w Europie. W trakcie zadania konkursowego studenci wcielili się w rolę firmy doradczej, która miała przygotować dla klienta raport oceniający lokalny rynek nieruchomości biurowych. W finale brały udział 72 osoby z 11 krajów, w tym czterech studentów z Polski. Zwycięski zespół, w którym znalazła się Polka – Karolina Wójcik - wskazał Londyn jako nową siedzibę dla klienta.
W tym roku wśród prestiżowych europejskich uczelni m.in. z Austrii, Irlandii, Finlandii, Holandii, Słowacji, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Włoch znalazł się również Uniwersytet Johna Hopkinsa z Baltimore w Stanach Zjednoczonych. Dla naszej katedry to zaszczyt, że również należymy do tego elitarnego grona. Z kolei dla naszych studentów to okazja do pokazania swojego niewątpliwego potencjału na tle ich rówieśników z innych krajów – skomentował Paweł Nowakowski, koordynator projektu IREC w Katedrze Inwestycji i Nieruchomości SGH.
Cieszymy się, że osoby chcące związać swoją przyszłość z rynkiem nieruchomości, dzięki takim konkursom, już na etapie studiów mają okazję zweryfikować swoją wiedzę w praktyce. To szansa dla najbardziej aktywnych, zdeterminowanych, rzetelnych i otwartych na świat studentów, czyli takich, jacy pożądani są w tym zawodzie – powiedział Charles Taylor, Partner Zarządzający Cushman & Wakefield w Polsce.