Giant

Powierzchnie Biurowe i Zielone Rozwiązania

Miasto : Warszawa
Miejsce : Klub Polskiej Rady Biznesu Pałac Sobańskich (Restauracja Amber Room)
Data : 24.09.2014
Godzina : 08:30 - 15:50
Status : zakończone
Powierzchnie Biurowe i Zielone Rozwiązania

 

Konferencja i warsztaty

Powierzchnie Biurowe i Zielone Rozwiązania

24 września 2014, Warszawa

 

W Polsce mamy już 152 budynki z ekologicznymi certyfikatami, a ich liczba ciągle rośnie. Najemcy zastanawiają się, jak wybrać najlepszy obiekt? Czy każdy budynek certyfikowany rzeczywiście gwarantuje mniejsze zużycie mediów i oszczędność w zakresie opłat eksploatacyjnych? Czy ich najemcy płacą mniejsze czynsze, a pracownicy mniej chorują i są bardziej wydajni? A może „zielone budynki” to tylko chwilowa moda? Hasło marketingowe, zapewniające deweloperom najemców? Z nowoczesnych systemów ekologicznych trzeba umieć właściwie korzystać. Podczas konferencji i warsztatów "Powierzchnie biurowe i zielone rozwiązania" dowiemy się, jak nie stracić, a zyskać w grze o ekologiczne inwestycje.

 

Program:

 

8:30 – 9:00 Rejestracja i powitalne śniadanie

9:00 – 9:15 Zielone budownictwo a zielony wynajem – definicje i fakty

  • Co to jest zielone budownictwo i co z tego wynika dla najemców?
  • Czym jest zielony certyfikat? Jakie korzyści daje najemcom?
  • Unijne przepisy dotyczące zielonego użytkowania obiektów. Czy mają one przełożenie na umowy najmu?
  • Którymi kryteriami z certyfikatów najemca może posłużyć się przy wyborze biura?
  • Co to jest zielony certyfikat dla funkcjonującego biura?

Prowadzenie:

Marc-Alban Fortier, Commercial Development Director – Office & Retail, Bouygues Immobilier Polska

9:15 – 10:00 Korzyści z wynajmu biura w zielonym biurowcu oraz korzyści z zielonego użytkowania biura (cz. I)

  • Jakie oszczędności ENERGII, WODY i ODPADÓW oferuje certyfikowany budynek?
  • Jakie dodatkowe oszczędności ENERGII, WODY i z ODPADÓW można uzyskać przy zielonym użytkowaniu biura?

Moderator:

Marta Kamionowska, Dyrektor, Dz. Doradztwa Finansowego, Zespół ds. Nieruchomości, Deloitte Advisory Sp. z o.o.

Uczestnicy:

Jan Cieśla, Associate, BuroHappold Engineering

Łukasz Paryś, Dyrektor Realizacji Projektów Biurowych, Bouygues Immobilier Polska

Artur Winnicki, Partner, Członek Zarządu, Reesco

10:00 – 10:30 Korzyści z wynajmu biura w zielonym biurowcu oraz korzyści z zielonego użytkowania biura (cz. II)

Jak wydajni są pracownicy w zielonych biurach? Koszty vs. zyski?

  • Zainteresowanie pracowników pracą w zielonych budynkach
  • Wpływ na stabilność zatrudnienia
  • Wydajność pracownika
  • Ograniczenie absencji

Realizacja misji i strategii dla wysokorozwiniętych organizacji

  • Corporate Social Responsibility
  • Ecologically Sustainable Development
  • PR, Marketing

Moderator:

Katarzyna Chwalbińska-Kusek, Associate, Marketing and Business Development Manager, BuroHappold Engineering, Założycielka Construction Marketing Group (CMG)

Uczestnicy:

Bartosz Kozłowski, Associate Consultant Hay Group Sp. z o.o.

Aleksandra Stanek-Kowalczyk, Manager w zespole ds. zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu, PwC

Bogdan Ślęk, Government Affairs Lead, Philips Lighting Poland

Jerzy Wójcik, Specjalista ds. Certyfikacji w Dziale Certyfikacji Zielonych Budynków , Colliers International

10:30 – 10:50 Zielone Umowy Najmu. Sformalizowana nowa jakość w relacjach Najemca-Zarządca

  • Analiza strony formalnej umów najmu.
  • Lista dodatkowych punktów do umów standardowych, kluczowych w realizacji idei zrównoważonego rozwoju.
  • Wskazanie przykładowej listy obowiązków dla Zarządcy oraz zasad eksploatacji budynku dla Najemcy.
  • Zasady kontroli realizacji ustaleń umowy

Głos Właściciela:

Anna Kwiatkowska, Associate Partner at Office Department, Cushman & Wakefield

Wprowadzenie:

Sławomir Lisiecki, Partner i Współzałożyciel, GALT LEGAL Adam Miłosz i Sławomir Lisiecki

Głos Najemcy:

Zuzanna Paciorkiewicz, Dyrektor, Dział Zarządzania Powierzchniami Biurowymi i Magazynowymi, DTZ

10:50 – 11:20 Przerwa kawowa

11:20 – 12:00 Kultura organizacyjna Najemcy. Powodzenie zielonego przedsięwzięcia = zaangażowanie pracowników

  • Budowanie świadomości wśród użytkowników – pracowników.
  • Zarządzanie biurem, wdrożenie regulaminów i norm optymalizujących koszty operacyjne. Jak je implementować i utrzymać?

Moderator:

Ewa Albińska, Menedżerka projektów, Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Uczestnicy:

Maja Chabińska Rossakowska, Dyrektor ds. Personalnych, Członek Zarządu DHL Express (Poland)

Anna Jeglińska, Trener Biznesu, Kreator Innowator, Progenja

12:00 – 12:45 Prezentacja i omówienie raportu „Czego oczekują pracownicy”

  • Jakie biura są najbardziej atrakcyjne dla pracowników?
  • Jak zmieniają się oczekiwania młodego pokolenia?
  • W jakich biurach chcą pracować Polacy?
  • Jak zaprojektować nowoczesne biuro?

Moderator:

Tomasz Buras, Dyrektor Zarządzający, Savills Polska

Uczestnicy:

Jakub Marszałek, Kierownik Zespołu Chorzowska 50, Dpt. Zarządzania Nieruchomościami i Obsługi Banku, ING Bank Śląski S.A.

Bogusz Parzyszek, Operational Lead, Workplace Solutions

Jarosław Prawicki, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, UBM Polska

12:45 – 13:15 Proces certyfikacji LEED Commercial Interior (case study)

  • Jakie parametry musi spełniać biuro?
  • Propozycje dobrych praktyk
  • Przygotowanie pracowników w programie Zielona Edukacja Najemców
  • Korzyści jakie odniosła firma z certyfikacji biura

Prowadzenie:

Michał Marszałek, Koordynator ds. Zrównoważonego Rozwoju, Skanska Property Poland

13:15 – 14:00 Biuro przyszłości, przyszłość biura

  • Najnowocześniejsze projekty biur na świecie.
  • Trendy w projektowaniu przestrzeni pracy
  • Jak będzie biuro przyszłości?

Moderator:

Wojciech Gepner, Public Relations Manager, Echo Investment

Uczestnicy:

Zbigniew Kostrzewa, Architekt Prowadzacy, In Design

Rafał Mazurczak, Dyrektor Działu Biur i Hoteli, Echo Investment

14:00 – 15:15 Lunch

15:15 – 15:45 Warsztaty

Warsztat firmy: HALTON

Miejsce: Gabinet Brydżowy

Temat warsztatu: „Komfort i efektywność pracy w zielonym biurze”

Prowadzący: Paweł Borowiecki, szef działu sprzedaży

„Zielone biuro" ma zapewnić maksymalny komfort jego użytkownikom przy minimalnym zużyciu energii. Trzeba przy tym pamiętać, że to koszty ludzkie są głównym kosztem pracodawcy/najemcy, a komfort i dobre samopoczucie pracowników pozostaje w ścisłym związku z ich wydajnością.

  • Jak we współpracy z użytkownikiem biura budować warunki do jak najwydajniejszej pracy?
  • Co wpływa na wydajność?
  • Czy można połączyć optymalne warunki komfortu z oszczędnością energii?
  • Możliwość przeprowadzenia badania on-line dot. satysfakcji z aktualnie użytkowanej przestrzeni biurowej.

Warsztat firmy: ECOPHON

Miejsce: Gabinet Europejski

Temat warsztatu: „Biura open space – jak usprawnić ich działanie? Przykłady dobrych praktyk i narzędzi do wykorzystania na różnych etapach życia biura.”

Prowadzący: Mikołaj Jarosz, architekt i Concept Developer Education, Magda Szubert, psycholog i Concept Developer

  • Jakie wyzwania wiążą się z nowymi typami aranżacji
  • Jaka jest rola dźwięku w biurze, jak sprawdzić, by sprzyjał wymianie wiedzy i koncentracji
  • Jakie dobre praktyki pozwolą w pełni wykorzystać potencjał biura
  • Jak opracować proste narzędzia, które zwiększą komfort pracowników

15:45 Zakończenie

 

Cena: 150.00 EUR

 

Do ceny naliczy doliczyć 23% VAT. Opłata konferencyjna obejmuje materiały konferencyjne, przerwy kawowe oraz lunch. Eurobuild CEE zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w programie. Rejestracja jest wiążąca.

 

Organizator: Eurobuild Conferences

 

Więcej informacji TUTAJ.


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz