Konferencja i warsztaty
Powierzchnie Biurowe i Zielone Rozwiązania
24 września 2014, Warszawa
W Polsce mamy już 152 budynki z ekologicznymi certyfikatami, a ich liczba ciągle rośnie. Najemcy zastanawiają się, jak wybrać najlepszy obiekt? Czy każdy budynek certyfikowany rzeczywiście gwarantuje mniejsze zużycie mediów i oszczędność w zakresie opłat eksploatacyjnych? Czy ich najemcy płacą mniejsze czynsze, a pracownicy mniej chorują i są bardziej wydajni? A może „zielone budynki” to tylko chwilowa moda? Hasło marketingowe, zapewniające deweloperom najemców? Z nowoczesnych systemów ekologicznych trzeba umieć właściwie korzystać. Podczas konferencji i warsztatów "Powierzchnie biurowe i zielone rozwiązania" dowiemy się, jak nie stracić, a zyskać w grze o ekologiczne inwestycje.
Program:
8:30 – 9:00 Rejestracja i powitalne śniadanie
9:00 – 9:15 Zielone budownictwo a zielony wynajem – definicje i fakty
- Co to jest zielone budownictwo i co z tego wynika dla najemców?
- Czym jest zielony certyfikat? Jakie korzyści daje najemcom?
- Unijne przepisy dotyczące zielonego użytkowania obiektów. Czy mają one przełożenie na umowy najmu?
- Którymi kryteriami z certyfikatów najemca może posłużyć się przy wyborze biura?
- Co to jest zielony certyfikat dla funkcjonującego biura?
Prowadzenie:
Marc-Alban Fortier, Commercial Development Director – Office & Retail, Bouygues Immobilier Polska
9:15 – 10:00 Korzyści z wynajmu biura w zielonym biurowcu oraz korzyści z zielonego użytkowania biura (cz. I)
- Jakie oszczędności ENERGII, WODY i ODPADÓW oferuje certyfikowany budynek?
- Jakie dodatkowe oszczędności ENERGII, WODY i z ODPADÓW można uzyskać przy zielonym użytkowaniu biura?
Moderator:
Marta Kamionowska, Dyrektor, Dz. Doradztwa Finansowego, Zespół ds. Nieruchomości, Deloitte Advisory Sp. z o.o.
Uczestnicy:
Jan Cieśla, Associate, BuroHappold Engineering
Łukasz Paryś, Dyrektor Realizacji Projektów Biurowych, Bouygues Immobilier Polska
Artur Winnicki, Partner, Członek Zarządu, Reesco
10:00 – 10:30 Korzyści z wynajmu biura w zielonym biurowcu oraz korzyści z zielonego użytkowania biura (cz. II)
Jak wydajni są pracownicy w zielonych biurach? Koszty vs. zyski?
- Zainteresowanie pracowników pracą w zielonych budynkach
- Wpływ na stabilność zatrudnienia
- Wydajność pracownika
- Ograniczenie absencji
Realizacja misji i strategii dla wysokorozwiniętych organizacji
- Corporate Social Responsibility
- Ecologically Sustainable Development
- PR, Marketing
Moderator:
Katarzyna Chwalbińska-Kusek, Associate, Marketing and Business Development Manager, BuroHappold Engineering, Założycielka Construction Marketing Group (CMG)
Uczestnicy:
Bartosz Kozłowski, Associate Consultant Hay Group Sp. z o.o.
Aleksandra Stanek-Kowalczyk, Manager w zespole ds. zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu, PwC
Bogdan Ślęk, Government Affairs Lead, Philips Lighting Poland
Jerzy Wójcik, Specjalista ds. Certyfikacji w Dziale Certyfikacji Zielonych Budynków , Colliers International
10:30 – 10:50 Zielone Umowy Najmu. Sformalizowana nowa jakość w relacjach Najemca-Zarządca
- Analiza strony formalnej umów najmu.
- Lista dodatkowych punktów do umów standardowych, kluczowych w realizacji idei zrównoważonego rozwoju.
- Wskazanie przykładowej listy obowiązków dla Zarządcy oraz zasad eksploatacji budynku dla Najemcy.
- Zasady kontroli realizacji ustaleń umowy
Głos Właściciela:
Anna Kwiatkowska, Associate Partner at Office Department, Cushman & Wakefield
Wprowadzenie:
Sławomir Lisiecki, Partner i Współzałożyciel, GALT LEGAL Adam Miłosz i Sławomir Lisiecki
Głos Najemcy:
Zuzanna Paciorkiewicz, Dyrektor, Dział Zarządzania Powierzchniami Biurowymi i Magazynowymi, DTZ
10:50 – 11:20 Przerwa kawowa
11:20 – 12:00 Kultura organizacyjna Najemcy. Powodzenie zielonego przedsięwzięcia = zaangażowanie pracowników
- Budowanie świadomości wśród użytkowników – pracowników.
- Zarządzanie biurem, wdrożenie regulaminów i norm optymalizujących koszty operacyjne. Jak je implementować i utrzymać?
Moderator:
Ewa Albińska, Menedżerka projektów, Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Uczestnicy:
Maja Chabińska Rossakowska, Dyrektor ds. Personalnych, Członek Zarządu DHL Express (Poland)
Anna Jeglińska, Trener Biznesu, Kreator Innowator, Progenja
12:00 – 12:45 Prezentacja i omówienie raportu „Czego oczekują pracownicy”
- Jakie biura są najbardziej atrakcyjne dla pracowników?
- Jak zmieniają się oczekiwania młodego pokolenia?
- W jakich biurach chcą pracować Polacy?
- Jak zaprojektować nowoczesne biuro?
Moderator:
Tomasz Buras, Dyrektor Zarządzający, Savills Polska
Uczestnicy:
Jakub Marszałek, Kierownik Zespołu Chorzowska 50, Dpt. Zarządzania Nieruchomościami i Obsługi Banku, ING Bank Śląski S.A.
Bogusz Parzyszek, Operational Lead, Workplace Solutions
Jarosław Prawicki, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, UBM Polska
12:45 – 13:15 Proces certyfikacji LEED Commercial Interior (case study)
- Jakie parametry musi spełniać biuro?
- Propozycje dobrych praktyk
- Przygotowanie pracowników w programie Zielona Edukacja Najemców
- Korzyści jakie odniosła firma z certyfikacji biura
Prowadzenie:
Michał Marszałek, Koordynator ds. Zrównoważonego Rozwoju, Skanska Property Poland
13:15 – 14:00 Biuro przyszłości, przyszłość biura
- Najnowocześniejsze projekty biur na świecie.
- Trendy w projektowaniu przestrzeni pracy
- Jak będzie biuro przyszłości?
Moderator:
Wojciech Gepner, Public Relations Manager, Echo Investment
Uczestnicy:
Zbigniew Kostrzewa, Architekt Prowadzacy, In Design
Rafał Mazurczak, Dyrektor Działu Biur i Hoteli, Echo Investment
14:00 – 15:15 Lunch
15:15 – 15:45 Warsztaty
Warsztat firmy: HALTON
Miejsce: Gabinet Brydżowy
Temat warsztatu: „Komfort i efektywność pracy w zielonym biurze”
Prowadzący: Paweł Borowiecki, szef działu sprzedaży
„Zielone biuro" ma zapewnić maksymalny komfort jego użytkownikom przy minimalnym zużyciu energii. Trzeba przy tym pamiętać, że to koszty ludzkie są głównym kosztem pracodawcy/najemcy, a komfort i dobre samopoczucie pracowników pozostaje w ścisłym związku z ich wydajnością.
- Jak we współpracy z użytkownikiem biura budować warunki do jak najwydajniejszej pracy?
- Co wpływa na wydajność?
- Czy można połączyć optymalne warunki komfortu z oszczędnością energii?
- Możliwość przeprowadzenia badania on-line dot. satysfakcji z aktualnie użytkowanej przestrzeni biurowej.
Warsztat firmy: ECOPHON
Miejsce: Gabinet Europejski
Temat warsztatu: „Biura open space – jak usprawnić ich działanie? Przykłady dobrych praktyk i narzędzi do wykorzystania na różnych etapach życia biura.”
Prowadzący: Mikołaj Jarosz, architekt i Concept Developer Education, Magda Szubert, psycholog i Concept Developer
- Jakie wyzwania wiążą się z nowymi typami aranżacji
- Jaka jest rola dźwięku w biurze, jak sprawdzić, by sprzyjał wymianie wiedzy i koncentracji
- Jakie dobre praktyki pozwolą w pełni wykorzystać potencjał biura
- Jak opracować proste narzędzia, które zwiększą komfort pracowników
15:45 Zakończenie
Cena: 150.00 EUR
Do ceny naliczy doliczyć 23% VAT. Opłata konferencyjna obejmuje materiały konferencyjne, przerwy kawowe oraz lunch. Eurobuild CEE zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w programie. Rejestracja jest wiążąca.
Organizator: Eurobuild Conferences
Więcej informacji TUTAJ.