Optymalizacja strategii najmu i procesów administracyjnych. Wyzwania. Możliwości. Rozwiązania.
5-6 czerwca 2014 Warszawa
Nowoczesne biuro to synonim dobrze prosperującego biznesu gdzie optymalne zarządzanie procesami administracji przekłada się na efektywność i lojalność pracowników oraz dodatnie wyniki finansowe firmy. Na Forum Dyrektorów Administracyjnych poddamy analizie koszty i korzyści wynikające z inwestycji w nowoczesne i funkcjonalne biuro zarówno pod kątem usprawnienia efektywności procesów komunikacji i administracji jak również przyjaznej budżetowi i środowisku strategii lokalowej oraz adaptacji przestrzeni biurowej do zmieniających się potrzeb korporacyjnych, technicznych i wizerunkowych.
Celem spotkania jest wymiana dobrych praktyk i wsparcie procesów optymalizacji zarządzania administracją i komunikacją w firmie. Eksperci Forum przedstawią przykłady adaptacji przestrzeni biurowej i standaryzacji usług outsourcingowych, oraz ocenią ich wpływ na obniżenie kosztów, poprawę komunikacji i sprawne monitorowanie usług.
Wymiana doświadczeń usprawni relacje pomiędzy najemcą a właścicielem i zarządcą nieruchomości już na etapie negocjowania warunków umowy najmu. Dokonamy szczegółowej oceny realnej wartości, kosztów operacyjnych i funkcjonalności „zielonego” biurowca oraz sprawdzimy jak takie środowisko pracy wpływa na lojalność i produktywność pracowników.
Zapraszamy do Warszawy na spotkanie Dyrektorów Administracyjnych i top managerów, gdzie poznamy metody skutecznego generowania oszczędności kosztów użytkowych, podniesienia efektywności strategii lokalowej i wydajności procesów administrowania biurem.
Proponowane zagadnienia:
1. BUDOWANIE SKUTECZNEJ STRATEGII LOKALOWEJ
- Przegląd najnowszych trendów i zmian na rynku nieruchomości komercyjnych, ranking kluczowych lokalizacji w Polsce
- Kluczowe kryteria przy poszukiwaniu i wyborze nowej lokalizacji – użyteczna check-lista najemcy
- Ocena realnej wartości, kosztów i korzyści z najmu certyfikowanego budynku oraz analiza na ile ‘green lease’ przynosi zwrot z inwestycji
2. USPRAWNIENIE WSPÓŁPRACY Z WŁAŚCICIELEM i ZARZĄDCĄ NIERUCHOMOŚCI
- Najważniejsze aspekty prawne i obszary ryzyka przy negocjowaniu umowy najmu
- Budowa porozumienia między właścicielem i najemcą - dostosowanie wzajemnych oczekiwań i granic elastyczności - zobowiązania, rabaty, wsparcie techniczne
- Budowa efektywnej komunikacji z zarządcą budynku
3. OPTYMALIZACJA KOSZTÓW UŻYTKOWYCH
- Sposoby generowania oszczędności eksploatacyjnych i obniżenie kosztów użytkowych biura
- Możliwości podniesienia efektywności energetycznej budynku i obniżenia kosztów - wsparcie technologiczne
- Ocena wartości dodanej najmu budynku certyfikowanego w LEED lub BREEAM na podstawie analizy „service charges”
4. OPTYMALIZACJA PROCESÓW ADMINISTRACJI I KOMUNIKACJI
- Optymalizacja procesów zarządczych: korzyści z restrukturyzacji i standaryzacji usług outsourcingowych
- Systemy optymalizacji procesów administracji, komunikacji i obiegu dokumentów
- Fit out i adaptacja przestrzeni biurowej do zmiennych potrzeb korporacyjnych, technicznych i wizerunkowych
Wśród potwierdzonych prelegentów:
1. Jarosław Kamiński, Dyrektor Biura Administracji, PZU SA/PZU ŻYCIE SA
2. Maciej Lament, Procurement and Administration Director, Energa
3. Katarzyna Mazurek, Administration & Facilities Manager, AmRest
4. Marta Krawcewicz, Koordynatorka ds. finansowo-administracyjnych, Forum Odpowiedzialnego Biznesu
5. Andrzej Pudło, Dyrektor ds. Wsparcia Biznesu, Fortum Power and Heat Polska
6. Rafał Marcyniuk, Dyrektor Departamentu Projektów i Nadzoru Właścicielskiego, Meritum Bank ICB SA
7. Adam Domański, Head of Real Estate and Investment Projects, mBank S.A.
8. Michał Dwurzyński, Dyrektor Departamentu Administracji, TUiR/TUnŻ Warta S.A.