Niezależne badanie tradycyjnego kanału sprzedaży
materiałów budowlanych
Zadowolenie z obsługi, kontakt z doradcą, szerszy asortyment, produkty na wyłączność, pozytywne wrażenia po sfinalizowaniu transakcji i wiarygodność informacji to atuty, którymi tradycyjna dystrybucja może wygrać z kanałami sieciowymi. Kluczową kwestią w tej walce o klientów jest sprawdzenie, na ile placówka spełnia ich oczekiwania. Znane od lat badania Tajemniczego Klienta przychodzą tu z pomocą i wskazują, jakie potrzeby konsumenta są przez sklep zaspokajane w pełni, a jakie procesy trzeba usprawnić.
Już 11-go marca zostaną ogłoszone wyniki Rankingu Dystrybutor Roku 2014. Ranking Dystrybutorów Materiałów Budowlanych oparty jest o badania Tajemniczego Klienta przeprowadzane przez niezależnych Audytorów ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku.
Program wyłaniający liderów dystrybutorów materiałów budowlanych został stworzony aby wspomóc proces sprzedażowy i wyjść naprzeciw potrzebom obu stronom rynku – sprzedawcom i konsumentom. Do Rankingu mogą przystąpić te firmy dystrybucyjne, które działają na polskim rynku. Badania techniką Mystery Shopping odbywają się we wskazanych przez uczestników programu punktach handlowych. Dla każdego dystrybutora w każdej kategorii wykonywane są trzy niezależne audyty.
Kategorie rankingowe:
- Najlepszy doradca
- Najlepsza jakość obsługi
- Szeroka oferta
- Przyjazna placówka
- Najszybsza obsługa
Na program składa się:
- Symulacja procesu zakupowego i zebranie danych nt. jakości obsługi klienta w punkcie handlowym
- Opracowanie raportu dla każdego dystrybutora, zawierającego analizę dobrych i złych stron obsługi klienta oraz kierunki zmian
- Rangowanie dystrybutorów oraz przyznanie nagród i wyróżnień w danym segmencie rynku i poszczególnych kategoriach podczas uroczystej gali na Międzynarodowych Targach Budownictwa BUDMA w marcu 2014
- Szeroko zakrojona kampania informacyjna na temat wyników badania
Oprócz tego, udział w programie przewiduje możliwość darmowego uczestnictwa w poznańskich Międzynarodowych Targach Budowlanych BUDMA w marcu 2014. Szczegóły programu na stronie www.rankingmarekbudowlanych.pl.