Sieć Sklepów abc rozwijana jest przez Grupę Eurocash i stanowi jedną z największych polskich sieci zrzeszających małe i średnie niezależne sklepy spożywcze. Najnowsza placówka abc zlokalizowana została na parterze budynku biurowo-usługowego Plac Zamkowy – Business with Heritage w Warszawie. Będzie to 8-tysięczny lokal sieci i zarazem pierwszy sklep w nowym formacie „city”, pasującym do centrów dużych miast. Wyróżnikiem lokalu będzie bistro. W jego ofercie znajdą się m.in. croissanty, naleśniki, panini z kilkoma rodzajami nadzienia, a także sałatki, przekąski, francuskie ciasteczka i włoskie desery. Oprócz tego w bistro będzie można napić się wina, świeżo wyciskanych soków czy prosecco.
Będzie to sklep inny niż dotychczasowe placówki funkcjonujące pod szyldem „abc po sąsiedzku”. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów oraz naszych franczyzobiorców, testujemy zupełnie nowy koncept „city”, doskonale wpisujący się w centra dużych miast, pasujący m.in. do tak prestiżowych lokalizacji jak warszawska starówka. Będzie połączeniem nowoczesnego designu i koncepcji convenience. Pod względem wyposażenia i aranżacji, będzie sklepem bardziej premium, ale wciąż „po sąsiedzku”. Jego wyróżnikiem będzie wyjątkowe bistro z bogatą ofertą gastronomiczną, adresowaną zarówno do mieszkańców, jak i turystów – powiedział Łukasz Chady, dyrektor sieci sklepów abc.
Wnętrze sklepu zaaranżowane jest w stylu warszawskiego retro z wyraźnymi elementami naturalności (połączenie kamienia z drewnem) oraz indywidualizmu i lokalności. Uwagę turystów i mieszkańców Warszawy może przyciągnąć mural znajdujący się na głównej ścianie nowego lokalu. Przedstawia on kawiarniane stoliki na placu Zamkowym przedwojennej Warszawy. Mural jest dziełem Jacka Schmidta, który od kilku lat tworzy w Otwartej Pracowni PRAGA del ARTE na starej Pradze. W aranżację i projekt wnętrza lokalu zaangażowana była grupa ARS Retail. Włączyła się ona także w opracowanie menu.
Abc na parterze budynku Plac Zamkowy – Business with Heritage wynajmie 91 mkw. powierzchni. Kontrakt podpisany jest na 5 lat. Nowy lokal posiada szyld spójny z oznakowaniem innych najemców, a także pasujący do otoczenia staromiejskich kamienic. Wykonany jest on z aluminium w kolorze starego złota i podświetlony światłem LED. Spójne szyldy najemców budynku są zgodne ze strategią właściciela obiektu – firmą Senatorska Investment (więcej na ten temat w wywiadzie Uporządkować przestrzeń publiczną).
Jutro (tj. 27 sierpnia br.) nastąpi otwarcie sklepu „abc on the way” przy Senatorskiej w Warszawie. Na klientów, którzy odwiedzą sklep w godz. 10:00 – 18:00 będą czekać różne atrakcje, przekąski i konkursy.