Giant

Jak najlepiej wykorzystać technologie mobilne?

Relacja

Prowadzącym warsztaty był Wojciech Borowski
Prowadzącym warsztaty był Wojciech Borowski
16 maja odbyły się warsztaty organizowane przez Construction Marketing Group, dotyczące zastosowania Aplikacji Mobilnych w kontaktach z klientami.

Constuction Marketing Group (CMG) zgromadziła osoby zainteresowane branżą budowlaną na warsztatach, które dotyczyły zastosowania Aplikacji Mobilnych w komunikacji z klientem. CMG zrzesza osoby odpowiadające za marketing strategiczny w firmach zajmujących się branżą budowlaną i nieruchomościami komercyjnymi.

Spotkania oraz warsztaty organizowane w ramach zapoczątkowanej przez nas inicjatywy Construction Marketing Group mają na celu promowanie najnowszej wiedzy oraz najlepszych praktyk z zakresu marketingu strategicznego oraz komunikacji marketingowej. Ponadto, są świetną okazją do zapoznania się oraz networkingu branżowego - mówi Katarzyna Chwalbińska-Kusek z Buro Happold, założyciel grupy.

Swoim doświadczeniem podczas warsztatów podzielił się Wojciech Borowski, prezes McCann Worldgroup Poland, który w 2011 roku został okrzyknięty „Człowiekiem reklamy” według magazynu Brief, a w 2012 - „Człowiekiem roku w Europie”, według agencji Havas Worldwide. Podczas wystąpienia pod hasłem „Aplikacje Mobilne B2B w branży budowlanej oraz nieruchomości komercyjnych” przedstawił najnowsze trendy w komunikacji z klientem.

Zwrócił on uwagę, iż omawiane branże nie wykorzystują w całości potencjału, który kryje się w aplikacjach mobilnych. Są one natomiast szeroko stosowane w Stanach Zjednoczonych czy Chinach.

Uczestnicy warsztatów aktywnie słuchali i zadawali pytania. Wojciech Borowski odpowiadał między innymi na zagadnienie „Jak przekonać branżę budowlaną do bardziej innowacyjnych działań?”, kiedy to zwrócił uwagę, iż należy dobrze poznać klienta oraz jego preferencje związane z wykorzystywaniem nowoczesnych narzędzi komunikacji. Jeśli klient jest otwarty na nowe nośniki informacji, to komunikacja poprzez aplikacje mobilne będzie skuteczna.

Ważnym zagadnieniem były również koszty takiej formy reklamy. Wojciech Borowski podkreślił, iż wiąże się ona z dużymi oszczędnościami. Istotne jest również, iż rynek podlega ciągłemu rozwojowi i zmianom trendów, do których dostosowywać się musi również branża budowlana.

Wśród uczestników pojawiły się także głosy sceptyczne, w pewien sposób jednak przekonane po argumencie, iż aplikacje mobilne są również dobrym narzędziem pozwalającym na zbieranie danych i ich analizę. Z drugiej strony jednak, Wojciech Borowski nie pochwalił całkowitej rezygnacji z tradycyjnych metod komunikacji z klientem.

Wnioskiem ze spotkania był fakt, iż technologie mobilne nie wyprą tradycyjnych narzędzi promocji i reklamy. Najlepszym rozwiązaniem jest łącznie dostępnych narzędzi.


0.0
Napisz pierwszy komentarz