Maciej Markowski, Head of Workplace Strategy, Cushman & Wakefield odniósł się do rozwiązań smart city, przetaczając przykład krajów anglosaskich, które poprzez współpracę
z sektora publicznego i przedsiębiorstw znacząco poprawiają jakość życia w tych miastach stosując często bardzo proste rozwiązania. Smart City bardzo często nie ma nic wspólnego z technologią, a jedynie z mądrzejszym myśleniem o mieście. Ważną kwestią jest analizowanie dostępnych danych, ponieważ każda dyscyplina ludzkiego życia, gdzie pojawiają się coraz dokładniejsze dane i informacje zostaje niezwykle szybko zrewolucjonizowana. – stwierdził.
Odkryliśmy nowy obszar Warszawy, okolice Dworca Gdańskiego, który stanowi jeden z najlepiej skomunikowanych obszarów w całym mieście z perspektywy osób dojeżdżających komunikacją miejską. Jako firma wybieramy lokalizacje, które będą w stanie obsłużyć każdego klienta, który przyjeżdża do stolicy – mówił Stanislav Frnka, Prezes Zarządu, HB Reavis
Prezes Zarządu EmiTel, Przemysław Kurczewski stwierdził, że jakość życia w Warszawie ostatnimi laty szczególnie się poprawiła, ale by to podtrzymać powinno się zarządzać miastem w małych obszarach gdzie istnieje duży i znaczący problem. Przykładem jest wcześniej przytaczany Mordor i zdezorganizowana wokół niego infrastruktura oraz niewystarczająco dobrze funkcjonująca sieć sygnalizacyjna. To, co można docelowo osiągnąć przy pomocy sieci teleinformatycznych w kwestii rozwiązań smart city powinno zostać zdefiniowane poprzez odpowiedzi na podstawowe pytanie jak chcemy zarządzać miastem i pewnymi sytuacjami kryzysowymi.
Bartłomiej Zagrodnik, Partner w firmie Walter Herz podkreślił znaczenie dobrych praktyk w kontekście prowadzonej działalności na rynku nieruchomości. Dobrze zaprojektowane miasto oraz przestrzeń wokół i w środku budynku biurowego stanowi pewnego rodzaju jakość, która połączona z profesjonalizmem przekłada się na dobre praktyki, a z takimi przykładami będziemy się spotkali coraz częściej, ponieważ jeszcze niedojrzały rynek nieruchomości w Polsce nieustannie się rozwija.
Rynek nieruchomości to Eldorado dla inwestorów innowacyjnych, nieobawiających się zmian, konkurencji zwłaszcza w sferze jakości i złożoności, wielofunkcyjności produktów nieruchomościowych, także nowych wyzwań tych ponadlokalnych, regionalnych, klimatycznych i demograficznych, czy też dialogu z lokalnymi społecznościami wspieranego edukacją. – podsumował moderator Grzegorz Buczek.
Organizator: Executive Club
Patron honorowy: Europejski Instytut Nieruchomości, Polska Federacja Rynku Nieruchomości, Towarzystwo Urbanistów Polskich
Partnerzy: Cigno Consulting, Cuchman & Wakefield, Emitel, Gryffin Real Estate, HB Reavis, Konsalnet, Mostostal Warszawa, Polnord, Walter Herz
Patroni medialni: Biura.pl, Budnet.pl, E-Biurowce, Magazyn Galerie Handlowe, galeriehandlowe.pl, Kompas Inwestycji, Tereny Inwestycyjne Info, Innowacyjna Firma Info, Urbanity.pl, Urbanistyka.info, UrbNews
- 1
- 2