Najtrudniejsze prace
Konstrukcja stawianego przy Rondzie Daszyńskiego budynku osiągnęła wysokość 195 m. Jego wykonawca, firma Warbud, poinformowała, iż zakończono konstrukcję żelbetową budynku. Na jej potrzeby zużyto około 8,3 ton stali, oraz 50,7 m sześc. betonu. Aktualnie biurowiec ten to najważniejsza inwestycja Grupy Karimpol w Europie. Zdaniem inwestora ma się on stać ikona nowoczesnej Warszawy.
Po ukończeniu budowy konstrukcji zaczyna się najtrudniejsza część pracy. Obecnie pracownicy zajmują się robotami elewacyjnymi na szczycie budynku. Do montażu musi zostać użyty żuraw wieżowy, ponieważ na tej wysokości nie ma dostępu do budynku od środka. Praca prowadzona jest pod czujnym okiem wykwalifikowanych alpinistów. Sporym utrudnieniem jest fantazyjna konstrukcja szczytu budynku. Ma on być zwieńczony tzw. pióropuszem. To właśnie z tego powodu wymagany jest nietypowy sprzęt i dodatkowi specjaliści.
Biurowiec z widokiem
Zgodnie z projektem Skyliner ma oferować klientom 45 tys. mkw powierzchni biurowej. Zostaną one umieszczone na 30 wyższych piętrach, spośród 44 zaprojektowanych. Cztery niższe kondygnacje mają być przeznaczone na działalność handlową usługową i rekreacyjną. Plan przewiduje również utworzenie Skybaru na wysokości 165 m. Ma on być dwupoziomowy i posiadać własną windę. Będzie to jeden z ciekawszych punktów, z których podziwiać można panoramę Warszawy.
Budynek będzie posiadał pięciopozimowy parking, na którym zmieści się 430 samochodów, planowanych jest również 300 miejsc na rowery. Projekt budynku otrzymał brytyjski certyfikat BREEAM na poziomie Excellent, co oznacza, że musiał otrzymać najwyższą ocenę w większości z dziesięciu certyfikowanych kategorii. Powstaje więc nowoczesny i energooszczędny budynek.