Murale to nie tylko wielkoformatowe malowidła, które ozdabiają elewacje. Z powodzeniem mogą one służyć również jako ozdoba wnętrz. Jednak jak pokazuje przykład warszawskiej siedziby Deloitte mogą one stanowić również przykład działania w formule idei „Making an impact that matters”.
Making an impact that matters
Warszawska siedziba Deloitte znajduje się w biurowcu Q22. To właśnie tu dziesięć ręcznie malowanych murali ozdobiło klatki schodowe biura firmy. Walory estetyczne tych niezwykłych dekoracji mają stanowić zachętę dla pracowników do tego, by korzystać ze schodów zamiast z windy, a tym samym zadbać o zdrowie i ekologię.
W ubiegłym roku zmieniliśmy siedzibę. Przeprowadzka to dla nas dużo więcej niż zmiana adresu. Nowa aranżacja uwzględnia wiele udogodnień pozwalających na efektywną pracę. Ale ma też budować świadomość konieczności dbania o zdrowie i promowania zachowań pro-ekologicznych wśród naszych pracowników. Murale to przykład działania mieszczącego się w formule idei „Making an impact that matters” (co oznacza kreowanie pozytywnych zmian). Korzystanie z klatek schodowych w ciągu dnia pomiędzy piętrami naszego biura pomoże w zachowaniu lepszej kondycji fizycznej. Poza aspektem zdrowotnym, jest to też zachowanie ekologiczne. Im mniej korzystamy z wind, tym mniej energii zużywamy i tym samy dokładamy swoją cegiełkę do dbania o środowisko. – mówi Krzysztof Kwiecień, Dyrektor HR w Deloitte w Polsce i Europie Środkowej.
Warszawa inspiruje
Murale inspirowane są Warszawą – jej symbolami oraz charakterystycznymi miejscami. Wśród murali znajdują się m.in. te przedstawiające Kępę Potocką, Bulwary Wiślane, Warsa i Sawę, Metro, Centrum Nauki Kopernik czy Plac Zbawiciela. Zaproszono sześcioro artystów ilustratorów do pracy nad przygotowaniem projektów grafik. Byli to: Karol Banach, Michał Stachowiak, Beztrosko, Jan Kallwejt, Martyna Wójcik-Śmierska oraz Alek „Lis Kula” Morawski. Murale zostały wykonane przez Good Looking Studio. Malowanie grafik we wnętrzach ma inną specyfikę, niż malowanie dużych murali. Malarstwo musi być na niezwykle wysokim poziomie technicznym, bo jest oglądane z bliska, jest na wyciągnięcie ręki. Chcieliśmy by grafiki były spójne ideowo, ale zachowały charakterystyczne style poszczególnych artystów. – mówi Karol Szufladowicz, jeden z założycieli Good Looking Studio.
Deloitte dba o środowisko
Dziesięć ręcznie malowanych grafik to jeden z przykładów działalności Deloitte na rzecz ochrony środowiska. Dbałość o ekologię stanowi ważny element strategii odpowiedzialnego biznesu, którą firma realizuje na całym świecie. Ze względu na to, że ochrona środowiska odgrywa ważną rolę w strategii Deloitte, firma postanowiła ulokować swoją warszawską siedzibę w budynku Q22, który posiada certyfikat ekologiczny BREEAM Interim Excellent, z najwyższym w tej kategorii wynikiem w Polsce (79,1 proc.).