Poprawa dostępu do gdyńskiego portu zarówno od strony lądu, jak i morza stała się priorytetem nie tylko dla zarządu portu, ale także miasta. W najbliższym czasie planowane są inwestycje w infrastrukturę dostępową portu.
Miasto będzie wspierać działania związane z powstawaniem infrastruktury dostępowej do portu, stąd dyskusja o Drodze Czerwonej, czyli przedłużeniu obwodnicy trójmiejskiej tak, by dojechała do gdyńskiego portu – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. Miasto i port to właściwie jeden organizm, dwa płaty jednych płuc i dlatego muszą się rozwijać harmonijnie. Stąd polityka planistyczna zarówno na obszarze portu, jak i wokół niego musi być bardzo szczególnie obserwowana i kontrolowana przez miasto tak, by nie tylko dzisiaj, lecz także w przyszłości tworzyć warunki rozwojowe dla portu – dodaje.
Oprócz rozbudowy infrastruktury drogowej, dokonane zostaną inwestycje w zakresie poprawy dostępności portu dla transportu kolejowego, a także morskiego. W ostatnim aspekcie plany obejmują budowę obrotnicy oraz pogłębienie torów podejściowych dla statków. Przetarg na realizację nowej obrotnicy ma być ogłoszony w styczniu 2016 r. Jej budowa umożliwi obsługę znacznie większych kontenerowców niż ma to miejsce obecnie.
Aktualnie sektor gospodarki morskiej jest w fazie rozwoju. Dzięki jego ekspansji rozwijają się nowe dziedziny, jak np. ship management (zarządzanie statkami). Funkcjonujące w sektorze firmy, które specjalizują się w produkcji czy projektowaniu, poszukują nisz rynkowych pozwalających na zaistnienie i skuteczne konkurowanie na zagranicznych rynkach. Warto dodać, iż międzynarodowych sukcesów jest coraz więcej. To wszystko pokazuje, że gospodarka morska odzyskała swój blask, swoje siły i może stać się jednym z ciekawszych oraz ważniejszych obszarów rozwoju gospodarczego kraju – ocenia prezydent Szczurek.