Business Center Wierzbowa będzie pięciokondygnacyjnym obiektem w klasie A o całkowitej powierzchni użytkowej 1160 mkw. Budynek zaoferuje przestrzeń handlową znajdującą na parterze, a także powierzchnie biurowe oraz usługowe zlokalizowane na czterech piętrach, przy czym potencjalni najemcy będą mieli możliwość dowolnej aranżacji lokali. W obiekcie przewidziano także parking z 40 miejscami postojowymi oraz parking dla rowerów. Projekt obiektu stworzyli architekci z biura Projektowanie Architektoniczno-Budowlane Antoni Makarewicz. Budowa obiektu została rozpoczęta pod koniec 2014 r. Obecnie prowadzone są prace wykończeniowe we wnętrzu budynku. Planowane oddanie biurowca wyznaczone jest na październik br. Koszt całej inwestycji wyniesie ok. 4 mln zł.
Głównym czynnikiem, który zadecydował o wyborze tej lokalizacji był brak obiektów biurowych w tej części miasta. Nasza decyzja o rozpoczęciu budowy poprzedzona była rozmowami z współpracującymi firmami – mówi Mariusz Baruch z Business Center Wierzbowa. – Obecnie w Białymstoku istnieje niewiele nowych obiektów biurowych. Większość biurowców to budynki stare, które nie oferują nowoczesnej powierzchni biurowej typu open space – dodaje.
Według raportu przygotowanego przez firmę Colliers International oraz Adecco „Polska Północna – Potencjał rozwoju usług dla biznesu”. Białystok oferuje ok. 40 000 mkw. powierzchni biurowej w klasie B/B+. Obiekty biurowe znajdują się głównie w centralnej części miasta, a na rynku dominują budynki o powierzchni najmu wynoszącej 4000 mkw., które są własnością lokalnych deweloperów. Nieduża liczba budynków skutkuje tym, iż większość oferowanych lokali biurowych to małe i średnie moduły – od 50 do 200 mkw. typu gabinetowego. W rezultacie w Białymstoku brak jest przestrzeni, która mogłyby spełniać wymagania międzynarodowych korporacji. Należy przy tym dodać, iż w mieście funkcjonuje 11 uczelni wyższych oraz 12 tys. absolwentów, co świadczy o tym, iż Białystok dysponuje znacznym kapitałem ludzkim.