Giant

Ambitne plany PAIiIZ

Od początku 2015 r. PAIiIZ sfinalizowała 29 projektów inwestycyjnych o łącznej wartości 366 mln euro. Obecnie w jej portfelu znajduje się 179 kolejnych przedsięwzięć. Ich realizacja pozwoli na utworzenie ponad 32 000 miejsc pracy.

Od stycznia br. Agencja z sukcesem sfinalizowała 29 projektów inwestycyjnych. Ich łączna wartość wynosi 366 mln euro, a liczba utworzonych miejsc pracy bliska jest 6,5 tys. etatów, a zatem jest ona o niemal 600 większa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Tego lata PAIiIZ pracuje pełną parą. Obsługujemy imponującą liczbę projektów inwestycyjnych i szykujemy się do nowych misji promujących polski biznes na świecie – poinformował prezes Agencji Sławomir Majman podczas spotkania z dziennikarzami ekonomicznymi.

 

Obecnie PAIiIZ obsługuje 179 projektów inwestycyjnych o łącznej wartości 3,83 mld euro i szansie na kolejne 32 738 etatów w Polsce. Negocjacje i nowe inwestycje biorą się z efektywnego marketingu inwestycyjnego. Agencji udało się pozyskać aż 43 projekty po misjach inwestycyjnych, na które jeździmy po całym świecie, a 24 inwestycje to efekt tzw. opieki poinwestycyjnej, jaką świadczy PAIiIZ – powiedział prezes Majman. Do końca 2015 r. PAIiIZ planuje odbyć pięć kolejnych misji, które mają przyciągnąć nowych inwestorów do Polski. Będziemy łowić inwestycje w USA, Kanadzie, we Włoszech i Niemczech – dodał prezes PAIiIZ.

 

Wśród projektów, nad którymi pracuje Agencja wyraźnie widać dominującą rolę inwestycji motoryzacyjnych, w szczególności poddostawców. PAIiIZ wspiera  37 tego typu projektów o wartości 677,75 mln euro. Na drugim miejscu znajduje się sektor BPO z 34 projektami. Rośnie znaczenie działań B+R, które obecnie w portfelu Agencji zajmują trzecią pozycję z 16 projektami o łącznej wartości 650,4 mln euro.

 

Zdaniem Sławomira Majmana w obsługiwanych przez PAIiIZ inwestycjach systematycznie rośnie liczba firm z polskim kapitałem. Współpracujemy z 8 polskimi inwestorami, którzy wspólnie chcą zainwestować 170,42 mln euro. Widzimy też coraz większą aktywność projektów włoskich. Wskoczyły one na piątą lokatę w zestawieniu PAIiIZ. Pod naszymi skrzydłami jest też coraz więcej inwestycji spożywczych – komentował prezes PAIiIZ.

 

Plany Agencji obejmują nie tylko wprowadzenie nowych firm na polski rynek, ale też pomoc rodzimym przedsiębiorcom w ekspansji zagranicznej. PAIiIZ opracowuje 2 misje typu „study tour” dla polskich inwestorów z sektora IT, planujących otwarcie biur w USA oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a także wizytę studyjną dla polskiej firmy spożywczej, zainteresowanej budową fabryki na Białorusi. Polskiemu sektorowi spożywczemu Agencja  poświęci także szczególną uwagę w ramach popularnego programu Go China. W planach jest wydanie specjalnego podręcznika „Krok po kroku na rynku chińskim” oraz organizacja szkoleń na temat kanałów dystrybucji polskiej żywności w Chinach.

 

Duże możliwości przed polskimi firmami PAIiIZ dostrzega także w Afryce. Do końca roku, w ramach projektu Go Africa, organizacja przeprowadzi aż trzy misje: do Etiopii, Mozambiku i Botswany.  Będzie to szczególna okazja do powalczenia o kontrakty zarówno dla firm spożywczych, jak i tych z sektora energetycznego, rolniczego i budowlanego.

 

Po sukcesach programów Go China i Go Africa przyszedł czas na Go Arctic. Ruszamy tej jesieni – zapowiedział Sławomir Majman. Nowy program rozpocznie październikowa konferencja z udziałem instytucji rządowych oraz misja wyjazdowa polskiego biznesu, którą zaplanowano na listopad.


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz