Inwestor zakłada, że projekt będzie realizowany w latach 2015-2019. W tym czasie na działce sąsiadującej z Dworcem Głównym powstanie zabudowa biura, a dotychczasowe obiekty kolejowe zostaną zmodernizowane. W III kwartale 2016 roku inwestor powinien otrzymać pozwolenie na budowę, a prace będą mogły rozpocząć się w połowie 2017 roku.
Inwestycję będziemy prowadzić dwóch etapach i obejmie budowę przestrzeni biurowej o łącznej powierzchni 21 tys. m2. Modernizacji poddane zostaną również trzy obiekty znajdujące się pod ochroną konserwatora – drukarnia, wieża ciśnień oraz budynek lokomotywowni - komentuje Jarosław Bator, Członek Zarządu PKP S.A.
I etap inwestycji będzie składał się z dwóch nowoczesnych budynków biurowych z podziemnym garażem. Jeden obiekt będzie zlokalizowany nad płytą dworca Małopolskich Dworców Autobusowych. Zakończenie budowy pierwszego etapu i oddanie obiektu do użytku planowane jest na koniec 2018 r. W II etapie inwestycji przewidziano budowę biurowca oraz przebudowę trzech budynków, znajdujących się pod ochroną konserwatora – budynku drukarni, wieży ciśnień oraz budynku lokomotywowni.
Łączna powierzchnia najmu części biurowej projektu, a także powierzchni handlowej i gastronomicznej wyniesie ok. 21 000 mkw. Szacunkowa wartość projektu to 55 mln euro.
W trakcie inwestycji zachowana zostanie dotychczasowa funkcjonalność terenów przyległych, w tym tunelu Magda. Budynki będą wkomponowane w istniejący krajobraz oraz strukturę miejsca, nie wyróżniając się architektonicznie z historycznej zabudowy.