W lipcu wstępne oferty współpracy złożyło sześć spółek, spośród nich PKP zaprosiło:
- ECE Projektmanagement Polska Sp. z o.o.,
- Europejskie Centrum Inwestycyjne ECI SA,
- Konsorcjum: HB Reavis Poland Sp. z o.o. i Polcom Investment XIII Sp. z o.o.
- Karam Enterprise z grupy ImmoFinanz oraz
- Neinver Polska Sp. z o.o.
Do kolejnego etapu wyboru inwestora nie przeszła spółka Apsys Polska S.A.
Ostateczne zagospodarowanie nieruchomości będzie zależało od ofert przedstawionych przez inwestorów. Zakładamy integrację środków transportu publicznego i stworzenie nowoczesnej zabudowy komercyjnej - mówi Jarosław Bator, dyrektor zarządzający ds. nieruchomości w PKP S.A. - Zależy nam na tym, aby inwestycja przyniosła korzyści nie tylko PKP S.A. i inwestorowi, ale przede wszystkim pasażerom i mieszkańcom stolicy – dodaje.
Inwestor zagospodaruje teren o powierzchni ok. 10 ha, położony niespełna pół kilometra od ścisłego centrum Warszawy. Wartość projektu może wynieść do 3,6 mld zł.
Wyłonienie inwestora planowane jest na przełomie 2014 i 2015 r.