Oferowane przez banki aplikacje mobilne, umożliwiające sprawdzenie salda rachunku, zlecenie wykonania przelewu natychmiastowego czy kupno waluty, cieszą się ogromnym zainteresowaniem nie tylko klientów indywidualnych, ale też przedsiębiorców. Dają możliwość łatwiejszego zarządzania finansami niezależnie od pory dnia i miejsca, w którym przebywamy, bez szukania oddziału banku, stania w kolejce, a nawet dostępu do komputera czy Internetu. Klienci przez aplikacje mobilne mogą już zrobić praktycznie wszystko, bo są one coraz bardziej zaawansowane. Już mamy aplikacje, które są w pełni niezależne od bankowości internetowej, które funkcjonują same jako kanał dostępu, w związku z tym klient nie musi ich wiązać z bankowością internetową – przekonuje Małgorzata Adamczyk, dyrektor departamentu bankowości internetowej Meritum Bank.
Jedną z ostatnich nowości są fotoprzelewy, realizowane na podstawie zdjęcia faktury i rachunku. Wystarczy tylko zrobić zdjęcie faktury, którą klient dostał za media, i aplikacja automatycznie sczytuje wszystkie dane z faktury do systemu. Klient manualnie praktycznie nic nie musi wprowadzać – mówi Małgorzata Adamczyk.
Kolejnym ułatwieniem jest możliwość wykonania zdjęcia dowodu osobistego, z którego aplikacja sczyta wszystkie dane potrzebne do otwarcia konta. Umowa między klientem a bankiem zawierana jest wyłącznie w formie elektronicznej, zaś potwierdzenie tożsamości osoby korzystającej z tej usługi stanowi przelew wykonany z innego rachunku. Z tej usługi mogą skorzystać na dzień dzisiejszy zarówno klienci indywidualni, jak również mikroprzedsiębiorcy, dla których bardzo ważna jest oszczędność czasu i kosztów. Aplikacje mobilne spełniają oczekiwania klientów właśnie w tych dwóch obszarach – wyjaśnia Małgorzata Adamczyk.