W Brukseli powstał Deloitte University, drugie takie centrum po placówce działającej w Stanach Zjednoczonych. Będzie ono kształcić menedżerów Deloitte z Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu. Celem centrum jest wszechstronny rozwój i przygotowanie młodego pokolenia liderów do skutecznego funkcjonowania w obecnej sytuacji gospodarczej. W 2014 roku w programach Uniwersytetu Deloitte weźmie udział ponad 4000 menedżerów z niemal 100 krajów, w tych 69 osób z Polski.
Pierwsza placówka edukacyjna Deloitte powstała dwa lata temu w Westlake w Teksasie. Do tej pory skorzystało z niej 50 000 słuchaczy z 70 krajów. Teraz takie możliwości będą mieli także menedżerowie z Europy Środkowej. Na uniwersytecie wykładają uznani eksperci Deloitte, którzy posiadają unikalne doświadczenie i wiedzę. W ten sposób mogą oni zainspirować i kształcić swych następców. Projekt jest unikatowy w skali światowej, bo łączy wiedzę prestiżowych placówek naukowych z doświadczeniem, praktyką i pasją najlepszych międzynarodowych ekspertów. Tym bardziej jesteśmy dumni, że także polski oddział Deloitte ma swój wkład w powstanie brukselskiej placówki i będzie z niej korzystał – skomentował Marek Metrycki, Partner Zarządzający Deloitte w Polsce.
W 2013 roku Deloitte zwiększyło inwestycje w programy nauczania i rozwoju w Westlake o 40 proc. Uniwersytet w Brukseli będzie ściśle dostosowany do potrzeb regionu. Program nauczania zakłada przekazanie wiedzy szybko i praktycznie. Co najważniejsze, zdobyte umiejętności będą mogły być później skutecznie wykorzystane w miejscu pracy. W ramach programu dotknięte zostaną takie zagadnienia jak rozwój przedsiębiorstw w poszczególnych sektorach, analitykę, negocjacje czy rozwój strategii biznesowej. Nowością jest Client Lab Experience – laboratorium biznesowe, w którym w innowacyjny sposób rozwiązywane będą rzeczywiste problemy firm.
Całość programu edukacyjnego jest owocem współpracy firm członkowskich Deloitte, placówek naukowych oraz praktyków biznesu. Oferta dla wszystkich krajów jest taka sama. W nadchodzącym roku przewidywana liczba dni szkoleniowych wyniesie około 10 000, a w ciągu kolejnych trzech lat wzrosnąć może do 30 000. W 2014 roku przewidywany jest udział ponad 4000 osób.
Testowy program, który miał miejsce w 2013 roku, ukończyło 100 osób z Polski. Dla mnie Uniwersytet Deloitte jest pasjonującym eksperymentem. To swoisty mikrokosmos, na który składa się wiele ważnych elementów naszego biznesu wzbogaconych doświadczeniem nowych ludzi i wielu kultur biznesowych. Uczestnictwo w takim programie niewątpliwie daje nowe możliwości rozwoju talentów – stwierdził Gavin Flook, Partner Odpowiedzialny Za Zarządzanie Talentami w Europie Środkowej w Deloitte, który jest jednym z jego moderatorów.
Celem programu jest rozwijanie tych kompetencji, które na stanowiskach menedżerskich i wyższych są najbardziej pożądane. Oznacza to, iż konsultanci i menedżerowie będą szkolić swoje umiejętności biznesowe i techniczne, a dyrektorzy i partnerzy skupią się przede wszystkim na zdolnościach społecznych i interpersonalnych, a także na tajnikach nowoczesnego przywództwa. Dostępne będą sesje w siedzibie Uniwersytetu, sesje lokalne oraz wirtualne. Oznacza to, że uczestnicy będą mogli brać udział w zajęciach także w taki sposób, aby nie kolidowały one z ich codziennymi obowiązkami. Aby zostać uczestnikiem programów Uniwersytetu Deloitte, należy zgłosić się do swoich przełożonych i w oparciu o ustalony wcześniej plan rozwoju, uzyskać ich rekomendację oraz akceptację - wyjaśnił Krzysztof Kwiecień, Dyrektor ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Polsce i Europie Środkowej w Deloitte.
Prócz zdobycia wiedzy, uczestnicy będą mieli możliwość nawiązania nowych kontaktów w międzynarodowym środowisku. Jak pokazało tegoroczne badanie Deloitte „Pierwsze kroki na rynku pracy”, jest to bardzo ważne wg studentów i absolwentów z Europy Środkowej. Niemal 90 proc. polskich studentów uważa, że doświadczenie zdobyte za granicą związane z kierunkiem studiów jest bardzo przydatne w poszukiwaniach pracy i rozwoju dalszej kariery. Jednocześnie jednak wciąż bardzo niewielki odsetek z nich, bo tylko nieco ponad 4 proc. może się tym pochwalić w swoim CV. Tymczasem Deloitte University otwiera przed młodymi menedżerami tego rodzaju możliwości – powiedział Krzysztof Kwiecień.
Lokalizacja Uniwersytetu została wybrana z powodu międzynarodowego i wielokulturowego charakteru Brukseli. Co więcej, w mieście siedziby mają ważne instytucje europejskie i organizacje międzynarodowe. Uniwersytet Deloitte EMEA zlokalizowany jest w kompleksie konferencyjno-hotelowym Dolce La Hulpe.
Deloitte University EMEA jest inwestycją w rozwój zawodowy naszych pracowników. Unikalne pod względem programu i infrastruktury miejsce pomoże nam w budowaniu najwyższej jakości kształcenia. Wiemy, że dla firm na całym świecie w najbliższych latach dobór i poszukiwanie talentów będzie dużym wyzwaniem., Inwestycja w rozwój naszych pracowników już teraz pomoże nam uzyskać przewagę konkurencyjną i dostarczać najwyższą jakość usług. Mam nadzieję, że Deloitte University EMEA jest miejscem, w którym nasi eksperci będą dzielić się swymi doświadczeniami oraz tworzyć jednolity standard jakości, który wykorzystamy w praktyce w naszej codziennej pracy – podsumował Marek Metrycki.