HB Reavis, międzynarodowy deweloper nieruchomości komercyjnych oraz PKP S.A. prezentują harmonogram budowy inwestycji oraz wizualizacje nowego dworca Warszawa Zachodnia i biurowców West Station. Inwestycja powstawać ma w trzech etapach. Dworzec zostanie oddany do użytku mniej więcej rok po otrzymaniu pozwolenia na budowę, którego inwestorzy oczekują w I kwartale 2014 r. Pierwszy biurowiec gotowy będzie w I kwartale 2016 r, a drugi w I kwartale 2018 r.
Kompleks biurowy składać się będzie z dwóch budynków oferujących łącznie 150 000 mkw, z czego 64 000 mkw powierzchni biurowej. Wyposażony będzie w podziemny garaż z 1 300 miejscami postojowymi. Inwestycja ubiegać się będzie o certyfikat BREEAM na poziomie Excellence.
Nowy dworzec Warszawa Zachodnia wraz z kompleksem biurowym West Station, jest dla nas jednym z kluczowych projektów w Polsce. Przyłożyliśmy wiele uwagi, aby zaprojektowane obiekty były przyjazne, funkcjonalne i spełniały najwyższe standardy – powiedział Stanislav Frňka, CEO HB REAVIS Poland - West Station, dzięki unikalnej lokalizacji przy jednym z większych węzłów komunikacyjnych w Warszawie, a jednocześnie bliskości ścisłego centrum stolicy, to idealny wybór dla firm, dla których komfort pracowników oraz łatwość dotarcia do biura stanowią priorytety. W fazie prac nad koncepcją architektoniczną projektu, naszą najważniejszą intencją było stworzenie możliwie najlepszych warunków dla pracujących tam w przyszłości ludzi. Dlatego też, m.in. zaprojektowane zostały specjalne zielone enklawy wewnątrz biura, wentylowane naturalnymi ruchami powietrza z zewnątrz, wypełnione naturalną roślinnością.
Nowy dworzec znajdować się będzie przy Alejach Jerozolimskich, a nie, jak dotąd, od strony ul. Tunelowej. Na terenie inwestycji znajdą się punkty handlowo-usługowe oraz wszelkie udogodnienia dla niepełnosprawnych.
To będzie bardzo nowoczesny obiekt, spełniający standardy, których oczekują nasi pasażerowie. Dzisiaj Warszawa Zachodnia znacznie odbiega od pozostałych stołecznych dworców, zarówno pod względem estetyki jak i funkcjonalności. Współpraca z prywatnymi inwestorami daje nam szansę na radykalną zmianę. A udane przedsięwzięcia w Poznaniu i Katowicach pozwalają śmiało sądzić, że również nowoczesna Warszawa Zachodnia przywita podróżnych już w 2015 roku - mówi Piotr Ciżkowicz, członek zarządu Grupy PKP. - PKP S.A. jest właścicielem setek tysięcy ha gruntów, często w kluczowych miejscach dużych miast czy aglomeracji. Chcemy, by prywatni inwestorzy wspólnie z nami starali się wykorzystać ten potencjał. Już pracujemy nad następnymi projektami i zapraszamy do kolejnych.