Marketing, bezpośrednia sprzedaż reklam oraz współpraca z twórcami aplikacji działającymi w ramach serwisu, to główne zadania nowo otwartego w Warszawie biura największego serwisu społecznościowego na świecie Facebook. Informację na ten temat można przeczytać w dzisiejszym wydaniu gazety ,,Rzeczpospolita”. Szefem polskiego oddziału przy ul. Dobrej, który będzie kwaterą główną dla 30 krajów naszego regionu, został Diego Oliva, który stworzył już pięć siedzib regionalnych firmy.
- Moim biurem jest samolot, nie stacjonuję na stałe w żadnym z 10 europejskich oddziałów, którymi zarządzam – powiedział dziennikarzom gazety „Rzeczpospolita” Diego Oliva, dyrektor regionalny Facebooka na Europę Środkowo – Wschodnią, Bliski Wschód i Afrykę. - Macie tutaj bardzo przewidywalne zasady funkcjonowania biznesu i mniej zbiurokratyzowane procedury zakładania spółek niż w innych krajach. Poza tym polski Facebook ma obecnie ponad 9 mln aktywnych użytkowników, a liczba ta stale rośnie. Potencjał wzrostowy ma tez rynek reklamy internetowej w waszym kraju.
Dziennikarze w piątkowym wydaniu ,,Rzeczpospolitej” powołują się na dane Megapanel PBI/Gemus, który w lipcowym badaniu oszacował, że co najmniej 13,2 miliona Polaków przynajmniej raz w miesiącu odwiedza stronę internetową Facebooka, a około 2,8 miliona wchodzi na te stronę za pośrednictwem telefonu komórkowego bądź tabletu. Okazuje się również, że ten jeden z największych serwisów społecznościowych na świecie w naszym regionie cieszy się sporą popularnością i może się pochwalić 46 milionami użytkowników.