Giant

Jak zbudować przyjemną atmosferę do pracy w biurze?

|
W biurach spędzamy każdego dnia naprawdę sporo czasu. Dlatego też warto zadbać o to, by były to przestrzenie dobrze zaprojektowane, zapewniające komfort i swobodę pracy.

Warto również zadbać o to, by wnętrza biurowe zapewniały przyjemną atmosferę, gwarantującą lepsze samopoczucie, co oczywiście przekłada się na większą wydajność w realizowaniu obowiązków zawodowych.

Jakich elementów nie może zabraknąć, jeśli chce się stworzyć naprawdę przytulne biuro? Czy na nastrój w miejscu pracy wpływają dodatki, jak choćby tapety ścienne? O tym napiszemy w dzisiejszym artykule.

 

Atmosfera w biurze a efektywność pracy

 

Biuro kojarzy się przede wszystkim ze służbowymi obowiązkami. Nie oznacza to jednak, że nie da się w miejscu do pracy stworzyć przyjemnej atmosfery i sprawić, że wszyscy pracownicy z chęcią do takiej przestrzeni będą każdego dnia wracać.

Przytulny klimat w biurze poprawia samopoczucie osób przebywających w nim, co przekłada się na większą chęć do realizacji obowiązków oraz lepsze relacje między wszystkimi pracownikami. A to wszystko z kolei pozwala uzyskać większą efektywność pracy, co przynosi realne korzyści dla całego przedsiębiorstwa.

Zadbanie o dobry klimat w strefie do pracy potrafi zatem przynosić solidne zyski dla biznesu i wszystkich związanych z nim osób.

 

Praktyczne wyposażenie i stylowe dodatki – czy warto postawić na tapety skandynawskie?

 

Jak zbudować przyjemną atmosferę w miejscu do pracy? Podstawą budowania klimatu w biurze jest oczywiście odpowiednie wyposażenie – spełniające wymogi BHP oraz gwarantujące komfort. Należy zatem wybrać biurka, krzesła i regały wyróżniające się dobrą jakością i ergonomicznością, by korzystanie z nich nie nastręczało żadnych trudności.

Oprócz podstawowych mebli, warto także zatroszczyć się o ciekawe wykończenie wnętrza. Do budowania klimatu przydają się choćby tekstylia, jak dywany, zasłony lub rolety, które podnoszą komfort przebywania w biurze oraz spajają całą aranżację. Dodatkowo można je uzupełnić o ciekawe dekoracje ścian, na przykład stawiając na znów niezmiernie modne tapety skandynawskie, w subtelne geometryczne wzory. Szeroki wybór takich produktów pojawia się choćby na stronie: https://www.dekoori.pl/g/tapety-skandynawskie. Produkty tego typu są eleganckie i subtelne zarazem. Idealnie nadają się zatem do dopełnienia stylowego wyposażenia biura, które będzie praktyczne i ciekawe wizualnie równocześnie.

 

Odpowiednie kolory – jakie barwy sprawdzają się najlepiej?

 

Jakie kolory zastosować w miejscu pracy? Wszystko zależy od typu prowadzonej działalności. W klasycznych biurach lub eleganckich gabinetach lepiej sprawdzają się stonowane odcienie, a zwłaszcza szarości i błękity. Przywodzą na myśl stabilizację, ład i profesjonalizm. Idealnie w takich miejscach sprawdzają się wspomniane wcześniej subtelne tapety skandynawskie w pasy lub kratki.

W firmach o bardziej kreatywnym charakterze (np. w agencjach reklamowych) dopuszczalne są bardziej urozmaicone barwy i wzory – soczyste, intensywne i dodające energii do działania.

W obu przypadkach warto pamiętać o tym, że przytulny klimat buduje się zwłaszcza przy pomocy ciepłych odcieni. Dlatego nawet w neutralnych, szarych biurach, warto wprowadzić na przykład drewniane dodatki w naturalnym kolorze, by dodać przestrzeni nieco ciepła.

 

Oświetlenie do biura – o czym pamiętać podczas dobierania lamp?

 

Na atmosferę w biurze wpływa także dobrze dobrane oświetlenie, na które składają się lampy główne, zadaniowe i dekoracyjne. Należy zadbać o właściwe rozmieszczenie wszystkich punktów świetlnych oraz zastosowanie odpowiednich opraw, dopasowanych do całościowego wystroju. Modne lampy w połączeniu z ergonomicznymi i stylowymi meblami, jak te od iHome24.pl, tworzą bowiem klimat funkcjonalnego biura.

Ważne są także same źródła światła. Żarówki na stanowiskach pracy powinny emitować światło chłodniejsze, sprzyjające koncentracji oraz wspomagające kreatywne myślenie. Lampy ogólne i dekoracyjne lepiej jednak utrzymać w tonacji jak najbardziej zbliżonej do naturalnego światła dziennego, które jest najkorzystniejsze dla ludzkiego samopoczucia.

 

Przytulne i funkcjonalne miejsce do pracy dla każdego

 

Urządzenie przytulnego biura wcale nie jest specjalnie skomplikowane. Wystarczy tylko przestrzegać kilku praktycznych zasad oraz postawić na właściwe wykończenie wnętrz (jak choćby praktyczne tapety), by zbudować idealne miejsce do realizacji obowiązków – sprawniej, efektywniej i w zdecydowanie lepszej atmosferze.


0.0
Dodaj nowy komentarz
Komentarze 1
Ksawery :
Wyposażenie wnętrza to jedno, ale ważna jest również atmosfera. Dobrą atmosferę można osiągnąć poprzez wiele zabiegów. Często pracodawcy wysyłają pracowników na takie szkolenio-integracje np. w ADN akademii. Zazwyczaj są to wyjazdowe szkolenia. Ta forma dobrze się sprawdza
22 sierpnia 2023 14:35