Projektując biuro dla firmy z branży IT warto pomyśleć także o strefie relaksu. Ze względu na specyfikę zadań realizowanych przez informatyków i programistów w siedzibach wielu firm tworzone są fun room'y czy chillout room'y. Takie miejsca pozwalają na aktywne spędzenie przerwy i relaks, które są niezwykle istotne po wielogodzinnej pracy przy monitorze komputera.
W biurach IT przydatne są także równe akcesoria, które pomagają porządkować stanowisko pracy. Jak zauważa Sebastian Osuch: Informatycy korzystają z wielu sprzętów elektronicznych, więc istnieje konieczność, aby zasilające je kable utrzymać w należytym porządku. Specjalnie zaprojektowane kanały kablowe poziome i pionowe, mediaporty wbudowane w blat biurka, przelotki na kable, blat przesuwny umożliwiający łatwy dostęp do gniazd elektrycznych – to wszystko stanowi obowiązkowe wyposażenie współczesnego stanowiska pracy informatyka.
Przed przygotowaniem biura dla firmy z branży IT warto zapoznać się z charakterystyką pracowników tego sektora. Przeciętny pracownik to osoba w wieku 20-35 lat, która posiada swoje ambicje, czerpie wzorce z zachodnich korporacji i oczekuje od pracodawcy szczególnego traktowania. Pracownik świadomy swojej wartości na rynku poszukuje firmy, która poza satysfakcjonującymi zarobkami zaoferuje mu dodatkowe benefity, takie jak praca w nowoczesnym i komfortowym biurze – mówi Sebastian Osuch. Inwestowanie w pracowników i ich miejsce pracy pozwala na zbudowanie dobrego wizerunku pracodawcy, a zarazem pomaga w przyciąganiu nowych pracowników.
Stworzenie komfortowego biura dla pracowników z branży IT to niełatwe zadanie, chociażby ze względu na charakterystykę wykonywanych przez nich zadań. Na szczęście diagnoza potrzeb danej firmy ułatwia przygotowanie projektu funkcjonalnej siedziby firmy, która wspiera efektywność pracowników. W przypadku projektów IT o sukcesie często nie decyduje jednostka, a zgrany i współpracujący ze sobą zespół. Stworzenie przestrzeni wspierającej kooperację oraz umożliwienie swobodnego przepływu informacji jest podstawą do efektywnej pracy całej organizacji – dodaje Sebastian Osuch.
- 1
- 2