Nasza strona internetowa może przechowywać oraz uzyskiwać dostęp do informacji przechowywanej w urządzeniu użytkownika przy wykorzystaniu plików cookies (tzw. ciasteczek). Jeśli nie wyrażają Państwo zgody na korzystanie przez naszą stronę z plików cookies, prosimy o zmianę ustawień przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności. Klikając przycisk „Wyrażam zgodę” lub korzystając z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki akceptują Państwo korzystanie z plików cookies.
Wyrażam zgodę     Polityka Prywatności
Giant

Najemcy szukają udogodnień

|
Kompleks biurowy ALCHEMIA w Gdańsku (wizualizacja)
Dostępne na terenie biurowców usługi ułatwiają codzienne życie najemców. Jaka jest oferta współczesnych obiektów biurowych?


Uczniowie w biurowcu

 

Jednym z udogodnień docenianych szczególnie przez rodziców pracujących w danym biurowcu są miejsca przeznaczone dla ich dzieci, takie jak żłobki, przedszkola, szkoły itd. Do swojej dyspozycji rezydenci Olivia Business Centre mają m.in. centrum medyczne, restauracje, banki, salon piękności i wiele innych usług. Jednak dla pracujących tu rodziców istotne są takie miejsca, jak przedszkole czy niepubliczne gimnazjum Thinking Zone działające na terenie kompleksu biurowego.
Przedszkole „Biały Kotek" znajduje się na parterze budynku Olivia Tower i chociaż jest to placówka zlokalizowana w biurowcu to posiada własny, ogrodzony plac zabaw na terenach zielonych kompleksu. Placówki takie jak ta tworzone są z myślą o dzieciach rodziców aktywnych zawodowo. Przedszkole w biurowcu pozwala na łatwiejsze godzenie pracy z życiem rodzinnym. Eliminuje ono problemy związane z codziennym dojazdem do przedszkola, a matki i ojcowie mogą czuć się bardziej komfortowo i bezpiecznie mając dzieci blisko siebie (więcej o przedszkolach w biurowcu: Klocki, lalki i misie w... biurowcu). 


Cała strefa dla najemcy

 

Szczególną dbałością o najemcę charakteryzują się parki biznesowe Business Garden. W tych obiektach firma Vastint prowadzi program Hospitality (więcej o koncepcie Hospitality w artykule Gościnne biurowce). Stwarza on możliwość wprowadzania pakietów usług zgodnych z oczekiwaniami najemców biurowców. To właśnie dzięki niemu pracownicy wiele codziennych spraw mogą załatwić na miejscu w czasie przerwy lub po wyjściu z biura. Innym ważnym elementem tego programu jest szeroko rozumiana komunikacja z najemcami. Głównym kanałem wymiany informacji jest strona internetowa wyposażona w zakładkę Strefa Najemcy. To tam pracownicy mogą znaleźć m.in. informacje o planowanych wydarzeniach, podzielić się sugestiami czy zapoznać się z ofertą usług dostępnych na terenie kompleksu. Jakie sprawy dnia codziennego można załatwić na terenie parków Business Garden? Do dyspozycji najemców pozostają rożne punkty usługowe, jak choćby kiosk, pralnia, punkt kurierski czy bank. Na uwagę zasługuje chociażby myjnia, w której „wizytę” zlecający może zamówić online lub telefonicznie. Potem to pracownik myjni odbiera samochód z parkingu, realizuje usługę czyszczenia auta i odprowadza pojazd z powrotem na to samo miejsce.

 

Liczne punkty usługowe w okolicy biurowca

 

Wiele biurowców powstaje w miejscach o bogatej ofercie usługowej, z której mogą korzystać pracownicy tych obiektów. Przykładem może być Equator IV. W zasięgu 15 minutowego spaceru obok biurowca znajdują się takie udogodnienia jak np. kawiarnie, restauracje, sklepy, przedszkola, bankomaty czy hotele. Dobrze jednak, gdy oferta usługowa nie jest związana jedynie okolicą budynku biurowego, lecz choć w kilku punktach dostępna jest we wnętrzu obiektu. Biurowiec Equator IV mimo że powstaje w bogatej w udogodnienia okolicy to jednak sam zaoferuje np. strefę relaksu czy kantynę. 

Również w mniejszych miastach biurowce często powstają w takich miejscach, w których pracownicy mogą skorzystać z okolicznych punktów usługowych. Przykładem może być Cotex Office Centre w Płocku. Obiekt ten zlokalizowany jest w bliskim sąsiedztwie centrów handlowych. Jednak, podobnie jak w przypadku biurowca Equator IV, najemcy mogą również skorzystać z udogodnień dostępnych wewnątrz biurowca. W Cotex Office Centre działalność prowadzą m.in. firmy z branży kosmetologicznej, kosmetycznej, ochrony osób i mienia, a także centrum medyczne.

 

Bogata oferta mieszkaniowa w pobliżu biurowca

 

Oprócz znajdujących się w pobliżu biurowca punktów usługowych dla wielu osób ważne są również zlokalizowane w jego okolicy inwestycje mieszkaniowe. Mieszkania tuż obok budynków biurowych chętnie wybierane są przez pracowników firm mających biura w tych obiektach. Codzienne dojeżdżanie do biznesowych dzielnic miasta często związane jest z korkami w godzinach szczytu. Gdy pokonywanie trasy dzielącej dom od biura jest bardzo czasochłonne to wówczas zamieszkanie na osiedlu sąsiadującym z biurowcem może pomóc w oszczędzeniu wielu cennych minut. Przykładem inwestycji znajdującej się tuż przy nowych budynkach wielorodzinnych jest centrum biznesowe Partner Point II. Obiekt znajduje się we wrocławskiej dzielnicy Krzyki i sąsiaduje z licznie zamieszkałymi osiedlami, takimi jak: Klecina, Oporów, Partynice czy Grabiszyn, w których wciąż powstają nowe inwestycje deweloperskie i komercyjne.


Oczekiwania najemców są coraz większe, a usługi ułatwiające codzienne życie pracowników stają się niemal standardem współczesnych biurowców. Wachlarz udogodnień dla najemców nieustannie się poszerza, tak by w budynku biurowym lub jego okolicy mogli oni załatwić jak najwięcej różnych spraw. Warto pamiętać, że to m.in. usługi poprawiają funkcjonalność obiektów biurowych. 

 

  • 1
  • 2
Brak Oceny

3.0
Dodaj nowy komentarz
Komentarze 1
Małkinia :
Dzisiaj o udogodnienia nie trudno, tylko trzeba wybrać tak, żeby mieć to wszystko za rozsądną cenę, a do tego potrzeba fachowego doradcy
26 stycznia 2017 16:25